Prinsessorna som vet hur man njuter av livet.

171507-199
Dom kan verkligen konsten att slappna av och njuta av stunden vovvarna.
Önskar att jag också kunde vara så,istället för att alltid vara på väg mot
nästa mål.Åtminstonde i huvudet är jag det för det är ju allt som oftast att
kroppen inte vill som jag.
Här har det stormat hela natten och även om det mojnat lite så blåser det
ordentligt fortfarande.Alla vet väl nu hur jag mår av blåst,idag är det värre en
det brukar vara när det blåser.
Klockan är inte 6 ännu men det var ingen idé att ligga kvar och trängas med
två stora bulldogar.Så nu har jag tänt några ljus och satt mig här.
Jag fick lite nya scrapprylar igår med posten och hoppas på mer idag.
Om jag inte kan göra så mycket annat så kan jag i allafall sätta mig och
pyssla en stund.
Jag har tänkt att jag ska börja göra lite mer kort med stämplar.
Har beställt ett månads kitt med hÄnglar som kommer i slutet på månaden.
Det enda som är bra med att det blåser är att snön äntligen försvinner.
Vi har fortfarande lite kvar på tomten men det försvinner nog nu.
Det blir inte lätt att få ut Ella idag,hon gillar inte när det blåser.
Vi bor i radhus och grannen har en presenning som prasslar när det blåser.
Jätte läskigt tycker hon,som annars älskar att gå och skrota på gården.
Vilda var lika dan när hon var yngre men nu är blåsten inte lika farlig.
Bulldogar är väldigt observanta på sin omgivning.Anki som brukar klippa
klorna på vovvarna kom förbi igår.Hon är här ganska ofta så vovvarna brukar
inte förknippa henne med kloklippning.Hon satt sig i soffan men jag blev
stående på väg ut mot köket medans vi pratade.Då ser vi hur Vilda som ligger
i soffan börjar att skaka.Hon tror att jag är på väg ut till köket för att göra ordning
inför kloklippning.Jag sätter mig också ner och vi fortsätter prata som om vi inte
sett henne,då slutar hon skaka och somnar igen.
Det är samma sak när vi ska åka bil.Hon kan skillja på de gånger det är
promenader eller bilåkning.Vi tycker att vi beter oss likadant men hon ser skillnad.
Tokiga kloka vovve.
Ella är inte riktigt lika observant på vårt beteende men hon har full koll på saker och
ting.Står någonting på fel plats blir det livat,då sätter varningsalarmet Ella igång.

Glad påsk allihopa!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Hoppas att du "sessorna" får en bra dag trots blåst!
Likaså att du får en påskhelg med mindre värk än du haft nu ett tag!

Det ser så kul ut med scrapping......

Kram!

2007-04-05 @ 07:22:52
URL: http://solskuggan.se/sickan
Postat av: Helena svarar

Tack,det hoppas jag åxå.Våren är alltid lite extra jobbig.Scrapping är jätte kul.
Du som gillar att resa skulle göra scrapalbum till resebilderna.=)
*Kram*

2007-04-05 @ 07:28:34
Postat av: Anna

Hoppas du hade en fin dag med fikat igår? Kram på er i vår blåsten..

2007-04-05 @ 10:19:43
Postat av: Micke

Hundar kan verkligen "läsa" sin omgivning, nä, gillar hundar, men tre katter hindrar oss från att skaffa en (TVÅ?).. ha de fint i solen!

2007-04-05 @ 10:57:29
URL: http://beckfjall1.blogg.se
Postat av: Jossan

Haha, satte hon det i samband med kloklippningen? =) Dom är för smarta!! Hubert sätter avstängning av dator i samband med kvällsrunda.. Vilken tid på dygnet det än är =) Då sätter han sig i givakt vid dörren =)

Ha en skön påsk nu! Hoppas stormen bedarrar så lederna mår bättre.. Stor kram!

2007-04-05 @ 15:09:12
URL: http://hubertwebb.se
Postat av: Lisa , Rut & Gunda

GLAD PÅSK GOVÄNNER!

Ja inte är det roligt med krassliga små, men vi ska nog se till att påsken blir lite mysig ändå!

Hoppas eran blir skön med trots stormen som råder, helt makalöst!

KRAM TILL ER FRÅN OSS!

LISA,RUT & GUNDA

2007-04-05 @ 15:12:29
URL: http://pic.bulle.nu/pics/qpehk.jpg
Postat av: Birgitta & Tore

Glad Påsk till er alla 4 önskar Birgitta & Tore

2007-04-05 @ 23:02:15

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0