Fredag.


Gårdagen blev inte alls som jag tänkt mig.
Förutom besöket på Timrå Gårdsbutik så gick hela dagen
åt till att oroa mig för Ella och prata med vetrinärer och
hennes uppfödare.
Hon började morgonen med att kräkas vilket i sig inte är
något att oroa sig för men efteråt började hon låta som ett
helt tröskverk.
Antagligen har hon dragit ner kräks i lungorna eller att hon
tagit i så när hon kräktes att hon fått ett sår i strupen.
Det är vad vetrinärerna tror.
Hennes uppfödare hade en annan teori.....att hon haft lite
ont i halsen utan att vi märkt nått och när hon kräktes blev
det värre.
Hur som helst så har hon sovit lungt hela natten och hon har
ingen feber.
Men även om hon låter bättre så är hon inte helt bra så det
får bli ett besök till vetrinären.
Tråkigt nog har de bara jourtider vilket betyder att det
antagligen kommer att ta tid och att det blir dyrt.
Det är många som åker in akut nu på morgonen så vi ska ta
det lungt och åka lite senare......hon är ju som sagt bättre så
det känns ändå inte jätteakut.
Skulle hon ha svårt att få luft så skulle hon inte vara så lugn
och hon har fin färg i munnen så syresättningen fungerar bra.
Om de hör att hon fått ner vätska i lungorna så kommer hon
att få medicin redan idag.
Känns skönt att man inte måste gå och vänta in en
lunginflammation innan hon kan få hjälp.

Nu ska ni få se vad jag fick med mig hem från Gårdsbutiken.
Lite småsaker bara men det är detaljerna som gör det.=)

Det är de små lyktorna som är nya.....färgen är precis
den plommonfärg som jag har i lampor och gardiner.
Skylten sitter nu i en kruka vid ytterdörren som är fylld
med vit ljung och murgröna....den blev jättefin där.
Skylten på sista bilden tror jag ska få sitta i vårt nya
sovrum när nu det blir klart.
De små siffrorna ska jag ha att sätta runt blockljus till
advent.
Ja inga stora saker som ni ser men fina.=)
Nu ska jag försöka reka igång mina onda leder och
ladda inför en lång dag hos vetrinären.
Håll tummarna för att det inte är nått allvarligt fel på
vår lilla Ella är ni snäll.
Ha en fin dag & kram!

Kommentarer
Postat av: Nina

Jag håller tummar och tår för Ella!



Ha det gott! Kram

2009-10-23 @ 09:30:56
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: Malin

Håller tummarna så dom vitnar =)



Kram!

2009-10-23 @ 10:14:25
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Mumin

Stackars lilla Ella! Hoppas att det går bra med henne....men du vilka söta saker och ovanliga du hittat. Jättefint! Kram hoppas allt reder sig till det bästa. Mumin

2009-10-23 @ 10:45:41
Postat av: Carina, Knodden och Myra

Ojdå...uschiamej... Här håller vi alla tummar och klor oavbrutet tills vi hör att allt gott med Ella igen! Hoppas det bara är en tillfällig formsvacka.

Själv har jag vaccinerats i dag och sitter stilla, känner efter och väntar på biverkningarna... än så länge lyser de med sin frånvaro...



Kram och tum/klohållning!

2009-10-23 @ 11:35:32
URL: http://www.me-knodden.com
Postat av: Annica

Jag håller självklart tummarna!!! Hoppas att du orkar skriva när ni kommer hem hur det har gått.

Tänker på er!

KRAM!!!!

2009-10-23 @ 12:35:16
URL: http://afroditeskrypin.blogg.se/
Postat av: TJ

Det gör så ont när våra små vänner blir sjuka, precis som med små barn. Det har ju ialla fall varit lugnt inatt så det ordnar sig nog. För övrigt så visste jag inte att du var en så god estet.

2009-10-23 @ 12:46:47
URL: http://hassjo.se
Postat av: Helena

Håller tummarna så hårt jag kan

/Hella

2009-10-23 @ 13:53:19
URL: http://www.marihelena.net
Postat av: Elisabeth F

Håller tummarna gör jag också,och hoppas allt går bra.Kramar till er alla!!!

2009-10-23 @ 14:23:52
Postat av: Anna smyger in

Aj då..himmel som det kan bli..hoppas det reder ut sig..klappa lite på henne från Anna

2009-10-23 @ 14:31:52
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Znogge

Så fina saker du köpte och det är som sagt detaljerna som gör det!



Här hemma håller vi tummar och tassar för att det inte ska vara något allvarligt fel på er Ella. Skickar dessutom en klapp till henne! Vilda får hänga med på ett hörn hon med!



Kram!

2009-10-23 @ 14:41:25
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0