Torsdag.


Ännu en tidig morgon.
Det jobbiga med att vakna så här tidigt är att jag blir så trött
på dagen.
Igår tog jag det riktigt lugnt.......myste med vovvarna och
pysslade med ett kort.
Efter middagen fick jag besök av en barndomsvän som jag
inte träffat på 17 år.
Vi hade en massa att prata om så tiden gick alldeles för fort
men vi ska ses nästa vecka igen.
Så roligt att träffas igen.=)

Vilda var jätteduktig igår.......ögondropparna var inget problem
alls att ge henne.
Öronen var hon mer rädd om så då fick husse hålla i lite
medan jag droppade i.
Det är tur att hon är så lätt att hantera när hon har oturen att
råka ut för så mycket jämt.
Hon har sån rutin på vetrinärbesök att det första hon gör när
vi kommer dit är att ställa sig på vågen.
Sen när vetrinären kommer så är hon alltid på gång att
hoppa upp på undersökningsbordet själv.
Nu får hon inte det pga av sina knän men hon vet precis vad
som väntas av henne.=)
Ella som inte alls är van att gå till vetrinären var jätte glad
ända tills hon fick sin vaccinationsspruta.......då kröp hon in
under stolen jag satt på och såg så förkrossad ut som bara
hon kan göra.=)

Idag vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på.
Svårt att säga ännu vad det blir för väder men just nu ser
det grått och trist ut.
A började klippa häckarna igår så blir det uppehållsväder
pysslar vi nog på i trädgården.
Vi tar dagen som den kommer helt enkelt.
Just nu är mina leder väldigt onda.
Jag tror att det beror en hel del på vädret.
Det är väderomlag hela tiden och väldigt fuktigt i luften.
Stabilt väder med sol och lagom varmt verkar det vara ont om
den här sommaren.
Men det är ingen idé att lägga energi på vädret som jag ändå
inte kan ändra på.
Bättre då att göra det bästa av dagarna.......både de som är
bra och de som är dåliga.
Ha en skön torsdag!

Kommentarer
Postat av: Mormormu

Usch vad tråkigt att du har så besvärligt med leder och värk!!

Hoppas du får en bra dag trots det, och trots tidig morgon!



Här är det också halv lurigt väder, kan nog bli precis vad som helst. Sol, regn, åska?!



Jag blir sugen på att börja "scrappa" när jag ser dina fina kort, men försår att det inte är vem som helst som klarar av det. Kreativitet delades tyvärr inte ut till mig.. Jag uppskattar vackra saker, men "får inte till det".



Har du hållt på länge? Lägger mycket tid på det? Var får du inspirationen ifrån?



Imponerad!



Önskar dig en bra dag//Kram

2009-07-23 @ 07:02:29
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Anna susar in

Tän att hon gör precis det som hon ska där hos il doctore..så roligt det måste se ut..fram på vågen bara..haha..mmm nu får vi hoppas öronen läker snabbt.



Jo nog tror jag hon kan se förkrossad ut..minerna på dina hundar är ju rena skådespelet..så roande att man svimmar.



Men att du ska ha så ont i dina leder..det gör att min panna rynkas..hmmm så synd..kram från just Annapanna.

2009-07-23 @ 08:05:14
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Znogge

Så roligt att det blev en trevlig kväll med din gamla vän! Kanske läge för bara avkoppling i dag? Här är vädret dystert, mulet men samtidigt kvavt och klibbigt. Åsa i luften kanske?



Ha en fin dag!

2009-07-23 @ 09:14:03
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ninni

Morrn ja du är uppe med tupppen själv masade jag mig inte upp ur sängen förrän vid halv nio!



Hihi ställer hon sig på vågen frivilligt, det gör inte jag:)



Ha en fin dag ta du dan som den kommer vädret kan vi som sagt inte göra nåt åt (tyvärr om det gick skulle jag protestera ljudligt)



Kramen

2009-07-23 @ 09:54:19
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Nilla

Hejsan, nu var det ett tag sen igen. Tråkigt att ni är dåliga, både du och vovven. Det är besvärligt med väderväxlingar. Jag har ju också problem med värk och känner av det. Men som du skriver, man kan ju inte göra något åt det. Så det är bara att göra det bästa av det.

Ha det gott/Kram

2009-07-23 @ 19:18:59
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Postat av: Cicci

Fy så jobbigt du har det. Håller tummarna för stabilare finare väder.

Kramiz

2009-07-23 @ 19:39:09
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
Postat av: Mari Andersson

Tänk vad de lär sig de där små vännerna, djuren ...

Vilket jättegulligt kort du har gjort.

Stämpeln har jag aldrig sett förut, men den var söt.

Har liksom inte haft tid med scrapping nu på ett tag.



Ha en trevlig torsdagskväll ...

2009-07-23 @ 19:46:04
URL: http://maradesign.blogg.se/
Postat av: Annica

Jo det är lite mycket. Det tar liksom aldrig slut.

Sonen blev ju snabbt frisk så jag hoppas att det blir lika för mig.

KRAM!

2009-07-23 @ 19:53:22
URL: http://afroditeskrypin.blogg.se/
Postat av: Grannfrun

Kul att träffa barndomsvännen! Hon är härlig din Ella. Annica mår bättre men jag längtar.. Kram

2009-07-23 @ 22:16:08
URL: http://www.dramigbaklaenges.blogspot.com
Postat av: Ingrid

Ja var tusan är sommaren?! Regn sen vi kom hem i em. Däremot hade vi två fina dagar i Stockholm. Två glada hundar som fick hem husse o Matte! Och en glad Moltas som nu själv ska iväg med mamma o pappa på semester. Vi avlöser varandra lite.

2009-07-23 @ 22:45:36
URL: http://farmoringrids.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0