Dan före dan före dopparedan.


Kylan är tillbaka.....termometern visar -17 grader.
Önskar att jag slapp gå ut idag men det måste jag.
Några få grejer kvar att fixa så min mor,min dotter och jag
ska åka en tur till Birsta.
Härligt nog så åker Anders och sonen och handlar maten så
det slipper jag i allafall.
Mina leder värker nått hemst så resten av dagen blir det
nog mest vila.
Pepparkaksgräddandet igår tog hela 5 timmar men det var
det värt så här i efterhand.

Godare pepparkakor finns inte.
Vill någon ha receptet så är det bara att maila mig.
Hela huset doftar fortfarande underbart av pepparkakor.
Att sen kunna lägga dem på en fin handuk medan de
kallnar gör ju inte saken sämre.
Jag älskar sådana här gamla handukar med broderade
monogram.
Just denna på bilden kommer från Anders släkt.
Nu ska jag mysa med Ella en stund i soffan......det är som
vanligt bara hon och jag vaken den här tiden.
Hon har parkerat utanför sonens rum och sitter tålmodigt
och väntar på att han ska vakna.=)
Återstår att se om hon kan slita sig därifrån och mysa med
matte en stund istället.
Ha en härlig dag!



Kommentarer
Postat av: Eleonora

Så skönt att du får hjälp med mathandlingen. Det brukar bli tungt att bära allt man måste ha hem.



Vilket fint pepparkaksbak! Det doftar nästan ända hit till mig! Kram kram

2009-12-22 @ 09:21:27
URL: http://konvaljen.blogspot.com
Postat av: Caroline

Dom pepparkakorna ser verkligen goda ut!

Söta hundar du har förresten!



Caroline

2009-12-22 @ 09:25:37
URL: http://ci-caroline.se/blog
Postat av: Mumin

Mmmm vilka goda pepparkakor. Min mamma gjorde pepparkakor med cederolja i och det smakade citron. Kanske är nåt liknande? Ha nu en go eftermiddag och vila dina stackars leder och tur att du slipper att handla. Kram vännen

2009-12-22 @ 14:16:29
Postat av: Marina

Skönt att slippa handla mat! Söta vovvarna sover så sött! :D

Ha en bra kväll.

2009-12-22 @ 16:58:41
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0