Onsdag.


Det här är Ellas favoritplats.....rabatten.
Jag såg fresten att ölandstoken som jag trodde var död faktiskt skjuter
nya skott.
Det är den ni ser till vänster om henne........jag har klippt ner den helt
eftersom Ella suttit av alla grenar på den.
Jag ska sätta en pinne i den att knyta plastband på så att hon håller sig
därifrån......hon gillar inte sånt som fladdrar ovanför huvudet på henne.
Idag känns ryggen bättre och huvudvärken är nästan borta.
Om allt går som planerat så kommer Malin hit och pysslar idag.
Hon ska även hjälpa mig att tona håret.
Solen skiner även idag så det blir fika på altanen sen......jag har köpt
Ica Maxis hallonpaj som är jättegod med vaniljsås till.
Tråkigt nog så haltar Vilda fortfarande mer än tidigare.
Jag kom på att det kan ju bero på att hon inte får någon smärtlindring
längre så nu har jag börjat ge henne Rimadyl igen.
Det är inte bara att hon haltar utan det syns att hon har ont och det ska
hon inte behöva ha.
Efter förra operationen fick hon en inflammation i knät och det är ju
inte omöjligt att det är nått sånt nu också men det känns inte varmt
och hon ömmar inte som hon gjorde då.
Rimadyl är även antiinflammatoriskt så vi får väl se om hon blir bättre
av det annars får vi åka till vetrinären igen.
Nu ska jag röja undan lite här om jag ska kunna släppa in Malin.
Ha en härlig dag!

Kommentarer
Postat av: Znogge

Stackars Ölandstok;-) Herr Hund brukar lägga sig på rygg och rulla runt i påskliljorna så de är aldrig långlivade hos oss!

Hoppas vilda snart är sitt gamla vanliga jag!



Kram och ha en skön dag!

2008-05-28 @ 07:56:50
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Marina

fnittrar Stackars buske!!

Hoppas att ni får en trevlig dag..Och att du blir nöjd med toningen!

Kram!

2008-05-28 @ 08:14:19
URL: http://marinasblogg.se
Postat av: Nina

Här mosas inga buskar och blommor, här äts scillor och maskrosor... och sedan kräks det. Urk!



Syns på torsdag!

2008-05-28 @ 08:16:53
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: curlingmormor

Vilken lycka att Ölandstoken gör sig ett nytt försök. Under vår syren så har vi små blommor som naturen berikat oss med, men de blir alltid "liggandes" för där älskar vovvsingen att rumstera runt. Tur att man har lite "hjälp" i rabatterna *skrattar".

Kramizzzz

2008-05-28 @ 08:53:27
URL: http://curlingmormor.wordpress.com
Postat av: Sickan

vad trist med Vildas ben......hoppas det lättar snart!

Kram från ett sommar skåne!

2008-05-28 @ 16:51:01
URL: http://sickans.nu/pentaxk100d
Postat av: Eleonora

Det är väl klart att du ska ge Vilda mediciner som tar bort värken. Så länge det behövs. Tycker jag.



Fin blus du handlat. Rosa är ju helt inne denna sommar - och mycket vitt.



Ha en skön kväll och kram till dig min vän

2008-05-28 @ 18:57:21
Postat av: Gisan

Så skönt att kroppen känns bättre och även att Ölandstoken hade liv kvar :-) Kramar...

2008-05-28 @ 19:22:38
URL: http://gisans.blogspot.com

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0