Kyligt!

Vår skorstenslösa spis
Nu kan man snart börja elda i fuskspisen igen,burr vad det är kallt inne
på morgonen.Börjar nog bli dax att slå på ett och annat element och
golvvärmen i hallen.
Just nu skiner solen men det ser mörkt ut runt omkring så det kan nog
bli regn idag också.
Blir solen kvar ska jag fortsätta att röja undan lite i trädgården och
plantera lite mer ljung,annars blir  det till att fortsätta att städa inne.
Tänkte nog ta en promenad med vovvarna tillsammans idag igen,skam
den som ger sig.=)
Det är tur att man är så tjurig när man har med bulldogar att göra.
Jag brukar tänka att kunde vi få ordning på Vilda som var så obstinat
och jobbig när hon var valp då klarar vi allt.
Nu är hon världens goaste tjej som för det mesta hör vad man säger.=)
Ella är väldigt lyhörd så det är inte så svårt att lära henne saker så att
hon är dålig på att gå i koppel beror helt på oss.
Om ett par veckor skulle jag tro att de kommer att gå jättebra tillsammans
om jag bara kan träna dem varje dag.
Jag måste ta tag i Ellas träning inför utställningen också,oj vad mycket
det blev nu jag har nog inte tid att städa.=)
Kan bara konstatera att jag är inne i en sämre period just nu med
mycket värk som flyttar sig runt.
Hoppas att de hör av sig om röntgensvaren snart så jag får börja
med Humirasprutorna.
Nu ska jag börja morgonen med en kopp te och lite pyssel.
Ha en mysig tisdag!

Kommentarer
Postat av: A n n a

Håller tummarna ang. Humira :) , strunta i städningen..klart Ella ska tränas till vinst :)

2007-09-04 @ 07:49:11
Postat av: Marina

Godmorgon!
Jag har fått en massa mail , om att dom tackar för min anmälan + att det står en massa inloggningsuppgifter!!
Ja!Det är verkligen tur att man har en rottis vid såna tillfällen, hade vi inte haft honom så vet jag inte om jag hade vågat öppna!
Jag hoppas att du får börja med den medecinen snart!
Åh du skit i städningen...
Kram!

2007-09-04 @ 08:26:06
Postat av: Marina

Helena!
Det är bloggare som jag inte har mailat som har mailat mig..Det jag kan tänka mig är att jag har mailat Anna, som hon sen har vidarebefodrat å då står ju min mail adress kvar där, å då är det bara att ta den där i från..
Går det inte över under någon dag här så, ska jag nog besöka läkaren..För Jonte sa att jag hade snarkat i natt så att det hördes in till honom..Å det gör jag inte i vanliga fall!!Jag vaknade själv flera gånger av att jag inte kunde andas ordentligt!!:-(

2007-09-04 @ 09:06:44
Postat av: curlingmormor

Ja du skam den som ger sig och då tänker jag på det där med hundkoppel. När vovvsinge kom till oss så hade hon nästan aldrig gått i koppel, eftersom hon bodde i en hundgård, men guben var envis och nu är hon världsbäst tycker jag hi hi.
Spännande med träning inför utställning, så jag tycker nog att du ska låta dina "tussar" ligga, eftersom min vovvsing inte ska på utställning så tar jag istället hand om "tussarna" idag. Ha en bra dag!!!
Kramizzzz

2007-09-04 @ 09:24:08
URL: http://curlingmormor.wordpress.com
Postat av: Malin

Här blire aldrig pyssel =( Är det inte det ena så är det det andra sa kärringen som blödde näsblod...
Idag klev vi upp 05.05! Inte för att Max var vaken, utan Daniel skulle med tåget till motala. Max sov som en liten gris hela vägen inte till stan och hem. Han vaknade kl 9 istället...Maja har varit orolig inatt. Hon har suttit och tittat på oss emellanåt. Ibland så har hon suttit och tittat ner i spjälsängen oxå. Hon kissar lite blodblandat igen så vi ska ringa till vetten idag och be om den andra medicinen. Hon sa att den första kanske inte skulle hjälpa eftersom hon hade massa olika bakterier, och att jag isåfall skulle höra av mej igen. Så trött jag blir... NU sitter Max och sjunger en klagosång så jag måste släpa mej iväg och underhålla det lilla monstret ett tag=)
ha en bra dag!

2007-09-04 @ 09:55:02
URL: http://majamelon.blogg.se
Postat av: Christina

Så äftig spis, orginellt.
Stackare som inte mår bra....
Hoppas att du får en skön dag ändå
Kram

2007-09-04 @ 09:58:59
URL: http://sockertoppan.blogspot.com
Postat av: A n n a

Jag väntar tills nya chefen har sagt sitt ang mitt schema, passar inte det då sjukskriver min läkare mig på heltid! Jag ger mig inte..*kram*

2007-09-04 @ 09:59:18
Postat av: maria

Jaha ja, nu provar jag igen, för jag har inte fått kommentera här idag... Godmorgon har vi passerat så goddagens då... Här öser regnet ner. Synd att du inte har det så bra men vi hoppas att svaren kommer snart och med dem kanske lindring... Hoppas att du har en bra dag trots allt!!! Kram

Postat av: Micke

En fuskspis? Hur funkar en sån?
Låter trevligt tycker jag!
kram

2007-09-04 @ 13:52:14
URL: http://beckfjall1.blogg.se

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0