Uppe i ottan.

171507-840
Nu var det någon vecka sen jag var uppe tidigt pga ryggen men
idag gick det inte att ligga kvar.
Det har blivit lite mycket denna vecka och nästa vecka blir nog minst
lika jobbig.....då är det ju dax att göra advent.
Vi har plusgrader i dag och det snöar lite så prinsessorna lär bli
glada när de ska ut sen.
Som vanligt så sover de väl till närmare 10.
Idag ska jag bara vara hemma och vila.....pyssla lite och mysa med
vovvarna.
Jag köpte ett par leksaker till vovvarna igår och hör & häpna men de
håller fortfarande.
Vilda har ett ben i gummi som vi köpte till henne när hon var valp.....
det är av märket Kong och det håller ännu fast hon bitit så mycket
på det.
Det är nämligen hål i kanterna där man kan stoppa in Frolic och
sen måste hon bita för att krossa dem så de ramlar ut.
Jag har i allafall letat ett sånt ben åt Ella också men aldrig hittat
något....igår hittade jag en mindre variant som inte var lika hårt
och som var tänkt till valpar.
När jag kom hem stoppade jag godis i båda benen och gav dem
varsitt.....gick inte bra alls för Vilda skulle absolut ha det nya benet.
Hon är som ett bortskämt barn.=)
När hon tömt det på godis lade jag i en ny och gav det till Ella och
då fick hon behålla det en stund.
Men inte förstod hon att man måste bita på det för att få ut godiset
utan hon slickade bara i de små hålen i kanterna......jag måste nog
träna henne på det om det nu går.=)
Vilda är otroligt snabb att öppna saker som jag lägger godis i men
Ella hon försöker inte ens få ut godiset om jag lägger det i en
öppen tom toarulle.
De är så otroligt olika i sättet dessa tjejer fast de är av samma ras.
Dax att koka sig lite te och göra ett par inbjudningskort ......hoppas
på ett par paket i lådan idag för jag börjar få lite dåligt med papper.
Ha en underbar fredag alla!

Kommentarer
Postat av: Znogge

Det låter som en vettig leksak. Alltid kul när de inte går sönder omedelbums! Herr Hund har en boll som man kan gömma godis i. Den gillar han verkligen!
Kram!

2007-11-23 @ 08:04:28
Postat av: curlingmormor

Tänker på förra julafton när vi slog in ett paket till vovvsingen, det var lite öppet i ena änden för att hon
skulle ha en chans att få ut sitt godis, hon nosade och krafsade litegrann, men valde sedan att ta det lilla paketet som huvudkudde och avlägga en djup suck!!!! Ja, ja, alla sätt är bra!!!!
Kramizzzz

2007-11-23 @ 08:48:49
URL: http://curlingmormor.wordpress.com
Postat av: Christina

Det är så härligt med de olika personligheterna och jag känner så väl igen det där med att bita sönder leksaker:)
De är för goa våra Bulldogar.
Ta det försiktigt och var rädd om dig vännen så att du slipper för mycket ont.
Önskar dig en skön fredag
Kram min vän

2007-11-23 @ 10:01:10
URL: http://qinna.blogspot.com
Postat av: A n n a

He he ..kan se Ella stå & klura hur hon ska göra..medans Vilda triumferar att hon minsann fått ut allt!!
Önskar dig en smärtfri & bra dag!! Kram..

2007-11-23 @ 10:17:54
Postat av: Eleonora

Tittar in och önskar en bra fredag, med inte alltför mycket städning, med tanke på din rygg. Kvällen kan väl bli bra med fredagsmys? Kram

2007-11-23 @ 10:19:27
URL: http://konvaljen.blogspot.com
Postat av: Anna-Karin

Hej vännen =) Önska dig en julstädning av familjen så kan du bara njuta av julen=) Kram A-k

2007-11-23 @ 13:07:06
Postat av: Gisan

Hur lär man en hund att den ska bita på benet istället för att försöka slicka på sidorna. Sånt är vetenskap för mig som aldrig har haft en hund.
Hoppas att du fick paket med posten idag!
Kramar...

2007-11-23 @ 13:53:17
URL: http://gisan.blogg.se

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0