2012-01-24


Igår hade vi en av de värsta dagarna i vårt liv då vi var
tvungen att ta farväl av vår lilla ljuvliga Ella.
Hon fick en blödning i hjärnan på natten mot måndag.
Det finns ingen vetrinärjour här så jag ringde vår vetrinär
privat och både hon och vi slängde oss i bilen och möttes
på hennes klinik.
Ella kunde då knappt ta ett steg utan att hon ramlade,hon
gick bara åt ett håll,kunde inte hålla urin och inte fästa
blicken.
Vi ville ändå försöka med något då hon inte verkade ha ont
så hon fick en injektion med kortison och sen var det bara
att åka hem med henne och vänta och se om ev svulnad i
huvudet skulle gå tillbaka.
Igårmorse hade det inte skett någon förändring så då hade
vi inget annat val än att ta beslutet om att säga farväl.
Det blev ett fint avsked hos vår vetrinär.
Vi är chockade då allt gick så snabbt och sorgen är otroligt
tung.
Trots att Vilda finns här så är det så tomt här hemma.
Ella var ju vår lilla tjej som vi räknat med att få behålla länge
till men livet blir sällan som man tänkt...det går sina egna
vägar.
Avslutar med dessa fina rader....

People are born so that they can learn how to live a good life –
like loving everybody all the time and being nice, right? Well,
dogs already know how to do that, so they don’t have to stay
as long.

Kram!

Kommentarer
Postat av: Nina Lindh

Men lilla Ella... så synd.



Som du säger, man vet aldrig hur livet går. Vet hur ni har det nu. Ett halvår sedan Leia försvann ur mitt liv.



KRAM!

2012-01-24 @ 09:04:52
URL: http://ninalindh.blogspot.com
Postat av: netha

Oh, Helena, nu gråter jag, den fina lilla söta vovven. Kan inte med ord säga hur ledsen jag blir när jag läser detta.

Livet går verkligen sina egna vägar.

Massor med kramar!

2012-01-24 @ 09:06:29
URL: http://nethas.blogspot.com
Postat av: Eva

Att tappa en familjemedlem är tungt!

Finner inga ord!

Stora kramar till dig och din familj!

2012-01-24 @ 09:10:22
Postat av: Gisan

Jag hittar inga kloka ord alls. Kan bara ana hur det känns för er. Massor med tankar och kramar <3

2012-01-24 @ 09:11:20
URL: http://gisans.blogspot.com
Postat av: Nettan

Det finns inga ord som kan trösta dig och din familj !

Vi finns här ute i blogg-världen som tänker på dig !



Jättekram till dig och din familj !

2012-01-24 @ 09:21:12
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Ninni

Läste på FB...fyyy vad det är jobbigt att säga farväl till en älskad familjemedlem.



Skickar stora bamsekramar till er.

2012-01-24 @ 09:25:27
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Åsa J

Den där tomheten. Meningslösheten, trots att de andra finns där.... Jag kände den så stark. Som människa är jag sådan att jag snabbt anpassar mig o det har också gällt hundarna. De ombildar flocken och accepterar. Jag börjar sluta sucka. Varma minnen vill ta plats. Jag har ställt Solveigs fotölj på hedersplats i biblioteket. Ser henne där, på mitt sätt, utan att hjärtat vill sprängas. Om har tagit plats i mitt gjöts, där bär jag henne. Jag känner det så tydligt. Åh Helena.....våra fina flickor. Våra prinsessor.

2012-01-24 @ 09:32:23
Postat av: Ingrid

stor Kram och kan säga vi har fortfarande inte riktigt kommit över vår sorg.. det tar sin tid. Sen är jag glad vi har en till -men det är ju inte HON. Våra grannar har med fått göra sig av med sin ena Leonberger, förhållandevis lite äldre (8 år) men hemskt ändå det blir ju som sagt som en familjemedlem.

2012-01-24 @ 09:35:46
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Carina, Mr Knodd, Yra-Myra, Degen

Är med er i smärtan och sorgen...När ni nu varit tvungna att fatta det tyngsta beslutet, det beslut som bygger på kärlek, omsorg och kärlek igen...



Yllevarma Styrkekramar till Er alla!

Carina

2012-01-24 @ 09:59:58
URL: http://www.me-knodden.com
Postat av: BertaStina

Nä men Neej.. =(

Åh vad jobbigt o tråkigt.. förstår precis hur ni har det, o blir så ledsen..

Måste torka en tår, o har igna ord.. =(

Så tungt så tungt.

Tänker på er.. Kram <3

2012-01-24 @ 10:10:46
Postat av: Mija

Så jobbigt när man mister sin älskade vän!

2012-01-24 @ 10:30:31
URL: http://www.gusigans.se
Postat av: ejmis

Lilla fina Ella...så jobbigt det är när den här stunden kommer. Jag miste min första hund i en hjärnblödning så jag vet vad ni gått/går igenom. Nu får hon busa med dom fyrbentingarna jag har på den andra sidan. Kram!!

2012-01-24 @ 10:39:32
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Cicci

Åh nej! Lilla Ella...

Vilken chock!

Vilken fruktansvärd sorg!

Vilket frukatsvärt tungt beslut.

Finns inte ord för det jag vill säga...

Med tårar på kinderna sänder jag dig/er all värme och styrka.

Ella springer nu på lätta ben och sänder sin tröst till er som hon lämnade kvar.

Kramar om dig vännen!!! <3

2012-01-24 @ 11:22:39
Postat av: Znogge

Ibland blir ord så små och så futtiga. Men jag känner verkligen med er och tänker mycket på er. Är man hundägare så är man...



Många, många kramar till er alla.

2012-01-24 @ 11:58:52
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Emma

Usch vad trist :( Det är verkligen inte roligt när ens familjemedlemmar går bort :(

Kram

2012-01-24 @ 12:01:23
URL: http://emmanylund.blogg.se/
Postat av: Sandra

Men Åh!!Tårarna bara rinner.......finner inga ord!! Du ska veta att jag tänker på dig MASSOR! Kramar Sandra

2012-01-24 @ 12:26:07
URL: http://sandraekeblads.blogg.se/
Postat av: Malin

Tänker på dig! Kramar från Malin

2012-01-24 @ 12:35:21
URL: http://malosblogg.wordpress.com/
Postat av: Eleonora

Jag känner din och Anders sorg mycket starkt. Kanske beroende på att jag upplevt detsamma själv med en älskad taxpojke.



Ella var en fin prinsessa med stor personlighet har jag förstått. Nu behöver hon inte lida mer utan får sova i frid.



Så tomt det blir för Ella nu. Hon behöver nog också extra omsorg. Tiden nu närmast blir ju jobbig för er. Tänker på er och kramar om väldigt mycket.



Eleonora



2012-01-24 @ 13:04:33
URL: http://konvaljen.blogspot.com
Postat av: Linda, Moa och Harley

Men NEJ. Åh vad ledsen jag blir. Vi fick säga hej då men att vi ses igen till Hero i november. Sorgen är tung att bära och den finns med oss varje dag. Men man är så glad för varje dag man fick tillsammans. Vi fick 6 år tillsammans med Hero och som jag saknar den lilla vännen.



Men nu har det flyttat in en liten shar-pei valp hos oss. Husses beslut mest men oj så älskad den lilla är. Moa mådde jättedåligt då Hero lämnade oss men det släppte när Harley kom. Men hon saknar nog lille Hero ändå. Tar man fram något halsband eller täcke som Hero har haft så blir hon helt till sig.



Vi tänker på er



Bamsekramar från oss i Kovland

2012-01-24 @ 13:07:24
URL: http://wrinkledogs.blogspot.com
Postat av: Elisabeth

Lilla fina Ella!Finner inte ord i er tunga sorg.Känner att tårarna kommer, då jag tänker på vår Pepsi, som blev en änglahund, för 2 månader sedan.Tänker på dej o din familj.Varma kramar till er alla.

2012-01-24 @ 13:15:00
Postat av: Ragnvi

Saknar ord....gör ont i hjärtat o gråter med dig/er...

Styrkekramar i massor från Ditte o mig!

Ragnvi

2012-01-24 @ 15:16:53
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: LillBlomman

Men vännen! Finns inga ord hur mycket jag känner med dig! Att förlora en vän är såååå svårt och nu kom det ju så hastigt. Lite tröst är ju att hon inte verkade ha ont. Förstår att det känns tomt och för andra sessan. Kram....

2012-01-24 @ 15:40:19
Postat av: Nalle

Å så sorgligt. Att mista en fyrfota vän är så tungt. De har ju funnits hos oss i ovillkorlig kärlek.Den lilla prinsessan <3. Som jag aldrig mött, men följt här på nätet. Så tragiskt. Men, Helena, hon har haft det bra hos er. Hon har fått all den kärlek hon förtjänat och mer därtill. Mer har ni inte kunnat göra eller gett henne.Ett liv i kärlek. Kom ihåg att hon inte har lämnat er helt, utan finns kvar i den värld som är hennes nu. En gång möts ni igen <3 Stor Varm Kram från Nalle

2012-01-24 @ 16:18:51
Postat av: Annika - kort & gott

Förstår att det är tungt att ta in det som hänt. Det är tungt att mista en vän oavsett om det är en på två eller fyra ben.

Många kramar

Annika

2012-01-24 @ 17:14:25
URL: http://annikakortogott.blogspot.com/
Postat av: elsamaja58

Men vad är det jag läser! Så hemskt att behöva vara med om nåt sånt!

JAg har aldrig träffat er IRL, men ändå har jag följt dej och voffsarna här på bloggen, och skrattat åt alla sköna foton på prinsessorna.

Svårt att fatta att det gick så fort, och jag kan mycket väl, inte förstå, men ana hur hemskt det måste vara att behöva ta det beslutet.

Yelly var på hälsokontroll igår, och hon är frisk som en nötkärna, förutom en liten knöl under magen som ska tas bort, ofarlig enligt vet.

Ändå inser jag ju nu, när jag läser det här, att skaer och ting kan hända plötsligt, både med människor och djur.

Många kramar

Ingrid

2012-01-24 @ 17:43:16
URL: http://elsamajarun.blogg.se/
Postat av: Fitness

Åh älskade fina! Vilken sorg för er och dig vännen! varmaste kärlek till er alla, ord saknas Kram Di

2012-01-24 @ 21:44:14
Postat av: Di

Åh älskade fina! Vilken sorg för er och dig vännen! varmaste kärlek till er alla, ord saknas Kram Di

2012-01-24 @ 21:46:05
Postat av: Anne o Malte

finns inga ord :(((( finaste lilla Ella, sov gott.

Många tankar o kramar till er <3

Anne o Malte

2012-01-24 @ 22:07:11
Postat av: Anita med Asta och Polly

Nej, det är inte sant! Öppnade din blogg ikväll, tisdag. Jag sitter här och tårarna rinner. Jag känner med er i denna svåra stund. Hon var ju så ung och frisk? Stackars Vilda också,som blir orolig var hennes kompis tagit vägen!



Tänker på er! Kram/Anita

2012-01-24 @ 22:34:11
Postat av: Eleonora

Kanske kan lille Miko vara till tröst för Vilda nu? Men Anders och du är ju hennes flock, så kanske klarar hon av ensamheten på sitt lilla hundvis ändå.



Förstår att dagarna är svåra nu för er Tänker på er och kramar om.

2012-01-25 @ 16:51:21
URL: http://konvaljen.blogspot.com
Postat av: Elisabeth

Vilken chock! Stackars er! Tänker på er! Kram till er och Vilda

2012-01-25 @ 18:26:30
Postat av: Anonym

Tårarna kom då jag läste om vad som hänt Ella, fy vad tragiskt. Jag förstår vad jobbigt och tomt det känns för er nu.



Min tjej blir ju tretton år i augusti så jag känner en oro för att mista henne, hon har uppnått en hög ålder för att vara bulldogg...



Kram/YS

2012-01-25 @ 23:06:27
Postat av: Marina

Åh ! Jag beklagar sorgen! Jag vet inte vad jag skriva .... En JÄTTE STOR KRAM

2012-02-07 @ 12:08:46

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0