2011-11-12


Äntligen har vi fått lite kyla och frost.
Hoppas nu på lite snö till 1 advent i alla fall.
Idag ska jag baka årets första saffransbullar.
Det blir inga lussekatter utan som vanliga bullar.
Man kavlar ut degen och lägger på en fyllning av smör,kanel,
rivet äpple och mandelmassa.
Sen rullar man ihop det och skär den i tjocka skivor som man
sen ställer med lite mellanrum i en långpanna och gräddar.
Jag hoppas det blir gott.
Vi tänkte bjuda barnen på dem och choklad cookies med
polkagriskross som jag bakade tidigare i veckan när de
kommer för att fira A på farsdag imorgon.
Lite pyssel tänkte jag också hinna med.
Till veckan hoppas jag att jag hinner börja med våra egna
julkort + allt annat pyssel man vill hinna till jul.
Som vanligt kommer jag att ha en utlottning här på bloggen
av julkort och annat juligt varje söndag i advent.
Hoppas ni vill vara med då.

Tycker att Ellas öga är lite bättre men långt ifrån bra så det blir
nog ett besök till vetrinären nästa vecka igen.
Trots att hon helt säkert har ont så är hon sitt vanliga glada jag.
De är otroligt tåliga och tålmodiga våra prinsessor.

Ha en härlig helg alla!

Kommentarer
Postat av: Znogge

Klart att jag vill! Att vinna hos dig är verkligen bara toppen!



Hoppas du hinner med era egna julkor också ;-)



Kram

2011-11-12 @ 10:08:39
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ninni

Tror nog dina bullar smakar jättegott..dom såg i allafall goda ut!!



Vinna ett kort vore kul..har jag faktiskt gjort en gång=)



Kram kram



2011-11-13 @ 12:57:56
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0