Torsdag.


Idag blir det en lugn och skön vilodag....det är ett måste.
Jag trotsade värken igår och följde med min mor på lite shopping
mest för att jag var tvungen att gå på apoteket.
Väl där upptäckte jag att allt var uttaget på receptet med den
medicin jag behöver mer av.
Tänk om jag kunde lära mig att läsa listan man får när man
hämtar medicin....där står ju hur mycket som är kvar på recepten.
Måste få rutin på det.
Stressen över att kanske bli utan medicin över helgen gjorde att
jag fick en hemsk huvudvärk så resten av dagen tillbringade jag
i soffan.
Det är inte lätt att få tag i en läkare på reumatologen men jag
hoppas att jag kan få ett nytt recept utskrivet idag.

Hittade ett par fina byxor i armygrönt på KappAhl så gårdagen var
inte helt igenom usel.....bara nästan.
Murrigt grönt är min färg så denna vår blir det inte svårt att hitta
kläder.=)

Det är minusgrader nu på morgonen men solen skiner så det blir
nog skönt fram på dagen.
Mysigt nu när man kan börja använda altanen igen.
Stora däcket ligger fortfarande under en massa snö men den övre
altanen är snöfri nu och där blir det riktigt varmt och skönt soliga
dagar.
Ha en mysig dag!


Kommentarer
Postat av: Ann Catrine

Hoppas det löser sig med receptet,

- du vet vad annars..



Älskar också armégrönt, och jag MÅSTE ut

och handla kläder.

Något jag avskyr!



Har precis klarat av veckostädningen,

och sitter nu och väntar på min mamma,

vi ska till Birsta.

Jag måste på systemet, skomakaren, och Ikea.

Efter det blir det en fika hos familjen Bus ;-)



Jag har bestämt mig för att skippa Vårmässan på fredag.

Vid 16-tiden kommer mitt besök, då bör jag ju

ha middagen på G.

Lördag ska vi på Wallmans. Och ev mäsan.

Och söndag vill IM besöka en gammal bekant här i stan.

Du hör ju!

Jag kommer att vara däckad!



Ha nu en riktigt bra torsdag, hör av dig om du behöver "något".



Kram!

2011-03-31 @ 09:25:29
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Eleonora

Det är ett måste att ha recepten under kontroll just när man är så beroende av dem. Samma sak har hänt mig MEN bara en gång. Det lärde jag mig av.



Igår var jag i stan för att hitta ett par långbyxor. Kom hem med ett par jeans men jag är inte nöjd med dem och de måste antagligen bytas, så nu får jag gå "med rumpan bar" ett tag.



I morgon åker jag till Dalarna och där kan jag kanske få hjälp av min svärdotter att prova ut ett par byxor. Det är svårt att gå ensam - av/på med kläderna och ha koll på handväskan så fort man ska ut ur båset och leta efter annan storlek. Jag hatar att gå i klädaffärer - ingenting passar mig och jag ser bara bylsig och knäppig ut i ALLT. Men till sommaren blir allt lättare.



Hoppas du känner dig bättre min vän. Allt gott för dagen och stor kram

2011-03-31 @ 10:22:53
URL: http://konvaljen.blogspot.com
Postat av: Eleonora

Tack Helena för tips om böcker hos mormormu. Men jag har just nu 15 olästa böcker som ligger och väntar på mig. Det var för deras skull, som jag var tvungen att göra plats i bokhyllan. Här finns att läsa i överflöd. Tack i alla fall!!

2011-03-31 @ 10:34:04
URL: http://konvaljen.blogspot.com
Postat av: Ninni

Jag kan förnya mina recept på nätet..så praktiskt!



Hoppas det löste sig för dig! Murrigt grönt, örk, absolut inte min färg, jag vill ha härliga starka färger.



Ha en goo kväll, kramen

2011-03-31 @ 17:26:19
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0