Onsdag.


Fy så det blåst i natt....jag trodde taket skulle ge sig av.
Jag hade väldigt svårt att sova när det knakade i hela huset
men vovvarna sov konstigt nog trots alla ljud.
Vilda var helt slut efter vetrinärbesöket så att hon sov
förvånar mig inte men att Ella som skäller för allt och inget
sov så lugnt var oväntat.

Det gick bra hos vetrinären igår.
Hon hade som väntat en ögoninflammation men huden som
jag oroat mig för såg fin ut.
Vetrinären tyckte att hon såg ut att vara välmående även om
hon är stel och ömmade i ena armbågen.
Hon klämde henne även på magen och där kändes allt bra.
Till vår glädje hade hon även gått ner lite till i vikt.
I höstas vägde hon 31,5 och nu är hon nere i 27,7.=)
27 kg vägde hon när hon var som mest musklad....innan alla
knäskador började så kan vi få ner henne till det är jag nöjd.
Nu är det bara att vänta på provsvaren som förhoppningsvis
kommer innan helgen.
Innan hon får något antiinflammatoriskt så vill vi se att allt är
bra med njurar och levern och om hon har någon infektion i
kroppen.
Det togs även ett prov från ögonen.
Känns skönt att det är gjort nu och att vi kanske kan få lite
svar.

Planen för dagen är att jag ska tillbringa några timmar
tillsammans med min mor och dotter.
Vi ska göra ett besök i en orientalisk matbutik och sen blir
det lite shoping och afternoon tea på Ikea.
Låter väl som en bra plan eller hur.=)

Ha en härlig dag och tack till alla er som höll tummarna för
oss igår.=)
Kram!


Kommentarer
Postat av: Znogge

Skönt att allt ser bra ut så här långt. Håller en tumme för att även provsvaren ska vara bra.



Kram

2011-03-23 @ 08:53:55
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ann Catrine

Fortsätter hålla tummarna att ni får snabbt

och positivt svar!



Ja, herregud vad det stormat i natt!

Trodde absolut att de stora träden utanför

sovrumsfönstret skulle komma genom rutan..

Och vilket oväsen blåsten förde!

Det lät som det stod ett gäng traktorer utanför

och bara rusade sina motorer.

Inte mycket sömn blev det..



Idag är det en riktig skitdag!

(kanske beroende på natten)

Värk värk och värk.

Håller mig inomhus och kan inte annat än ta

det lugnt. Trist!!

Jag längtar efter promenaderna!

Först förkylning med feber, och efter det värkdag.

Det kunde väl komma samtidigt iallafall?!



Ha en mysig dag tillsammans med mor och dotter ;-)



Kram fina du!!

2011-03-23 @ 10:11:54
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Ninni

Skönt att det gick bra hoppas proverna är bra också!



Mmm va mysigt det låter med shopping och Afternoon Tea



Kramen

2011-03-23 @ 17:22:46
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Carina

Vi här i vår del av skogen håller tummar och klor att svaret från veterinären är lika positivt som din plan för dagen! Själv njuter jag/vi av att det äntligen verkar som om vintern fått ta ett kliv tillbaka.

Ha en härlig dag!

2011-03-24 @ 10:08:54
URL: http://www.me-knodden.com

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0