Lördag.


Fy så varmt det varit i natt.
Värme och värk är inte bra för nattsömnen.
När jag öppnade altandörren kl 7 var det 24 grader ute.
Solen skiner och de mörka moln jag såg för en timme sen är
på väg bort.
Önskar att jag som många andra kunde må bra i denna värme
men värken i lederna blir värre när det är så varmt som nu.
Jag mår bäst när det är så där 20 grader i skuggan på dagen.
Känns som det sällan är lagom varmt.
Antigen är det tropisk värme eller så är det bara runt 15 grader
och regn.

Det blir en lugn dag även idag med lite pyssel och så ska jag
lyssna på dagens sommarpratare som är författaren
Jonas Jonasson.
Om ni inte redan läst hans bok Hundraåringen som klev ut genom
fönstret och försvann så måste ni göra det.
Den är hur bra som helst.
Jag har bestämt mig för att höra på alla sommarpratare i år.
Några har varit riktigt bra och andra lite sämre men genomgående
har det varit bra program.

Nu är det dax att försöka göra lite nytta innan det blir för varmt
för att röra sig.
Ha en skön dag!


Kommentarer
Postat av: Znogge

Hoppas det blir en drägligare temperatur då i dag. Jag såg i tidningen att det är 40 grader i Turkiet och det är för mycket även för mig...



Kram

2011-07-09 @ 10:10:49
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Anna ....tassar in..

Hmmmm så galet när det inte känns rätt..jag kommer från typ 32 gr i Italien o tycker det är kallt här..men du vet i mina kvadrat som kallas garden har jag Italienvärme som tur är... ha det fint lilla Hellen ..

2011-07-09 @ 10:18:05
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Ninni

Stackars dig som har det så jobbigt i värmen.



Här är det sisådär..kanske blir det solsäng kanske inte.



Har faktiskt inte hört nån sommarpratare ännu, började lyssna häromdan men hon var så tråkig så jag slog av.



Ha en fin dag..kram

2011-07-09 @ 11:19:47
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Här är en till (tyvärr) som far illa av allt för hög värme.. MEN ska INTE klaga för denna veckan har här varit perfekt, ca 20-22 grader och växlande sol. Stunder det varit för varmt i solen har man kunnat söka sig till skuggan. Det gillar jag!Samt att det går att svalka ur huset på nätterna, älskar mina markiser vi skaffade förra sommaren. ha det bra

2011-07-09 @ 17:44:43
URL: http://farmoringrids.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0