Lördag.


Det händer att vovvarna försöker leka med varandra men
det blir sällan nått bra av det.
De leker på så olika sätt och förstår inte alls varandra.
Vilda vill ha dragkamp men Ella har just ingen kampvilja i
sig och vågar dessutom inte ens prova att ta leksaken från
Vilda.
Ella är mer bufflig när hon leker....mer som brottning och
det gillar inte Vilda alls.
Så det blir lätt missförstånd när de ska leka vilket är lite trist.

Idag blåser det rejält här.
Det tinar bra nu och blåsten tar ju också på snön så kanske
det blir en vår även i år.
Vi har fortfarande ofantligt med snö och det lär komma mer
innan vintern är slut.
Men det har i alla fall sjunkit ihop en del de sista dagarna.
Som ni vet gillar inte mina leder blåsväder så jag tar en mig
en vilodag idag.
Det är en massa konståkning på tvn så jag hinner inte göra
så mycket annat än att se på det ändå.
Med andra ord är det helt ok för mig med en vilodag.=)
Nu ska jag utfodra prinsessorna och ta ut dem.
De är duktiga på att sova på mornarna men nu är det dax
att kliva upp tycker jag.
Ha en mysig dag!

Kommentarer
Postat av: Znogge

Ella skulle nog passa att lejka med Miss E för där har vi en som gillar att brottas och det ordentligt! Ingen leksak är helig utan hon knycker det mesta. Herr Hund är trögstartad men Miss E gfer sig inte förrän hon får i gång honom. Så det blir bus varje dag!

2011-01-29 @ 11:38:58
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Lisbet

Hundarna är som människorna. Det är inte sagt att man passar ihop... men ibland kan man komplettera varann. Vilket ju dina fina vovvar verkar göra!



Jovisst får vi en vår så småningom. Vill helst inte ha mera snö :)



Ha en skön lördag!

2011-01-29 @ 12:04:22
URL: http://www.lisbet-carpediem.blogspot.com
Postat av: ejmis

Ja fy så det blåser idag. Hade tänkt mig en dag ute i solen men det blir en dag inne med bakning, tvätt och plantering av lite frön i stället.

Snart är det tisdag! =)

Kram!

2011-01-29 @ 12:34:40
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Eleonora

Va bra att du tog en paus under Konståkningen. Då fick du verkligen något fint att titta på!

Kram

2011-01-30 @ 19:58:36
URL: http://konvaljen.blogspot.com

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0