Fredag.


Gårdagen var dagen då dessa såta vänner blev ovänner på
riktigt för första gången.
Jag och min vän Anki satt här och pratade och fikade och
helt plötsligt blev det ett jäkla liv.
Förstår att Vilda blir trött på att ha Ella hängade i hasorna så
jag är inte ett dugg förvånad över att hon sa ifrån.
Det som förvånade mig var att Ella inte gav sig.
Anki var snabbt där och fick isär dem och sen trodde vi det
var ur världen men innan vi han blinka så rök de ihop igen.
Som tur var blev ingen av dem skadad men det var en tryckt
stämning i flera timmar efteråt.
Jag tror att Ella känner att det finns utrymme för henne att
klättra lite i rang.
Vilda är inte på topp pga ögon och öroninflammationen.
Sen har hon säkert lite ont ibland i sina knän även om hon
sällan visar det.
Men sånt känner ju Ella och då tar hon chansen.
Jag hoppas att allt lagt sig nu så det blir en lugn dag idag.
Vi får hjälpa Vilda och säga till Ella lite oftare att lämna
henne ifred.

Om jag var trött igår så är var det inget mot hur jag känner
mig idag.
Att jag dessutom blivit förkyld gör ju inte saken bättre.
Nu ska jag dricka en kopp te och se om det tjocka i halsen
försvinner.
Ha en mysig dag!

Kommentarer
Postat av: Znogge

Det där har hänt ett flera gånger hemma hos oss. Herr Hund och Miss E gillar verkligen varandra men Miss E är envis som en åsna. Dessutom så är hon nog högre i rang på ett sätt trots att hon är yngre. Men tikar är ofta flockledare.



Jag brukar försöka låta dem lösa det själv men ibland vågar jag inte det utan ingriper. Ibland får vi hjälpa Herr Hund och säga till Miss E men egentligen så ska han klara det själv.



Hoppas dagen blir lugn och fridfull!



Kram

2011-01-21 @ 09:32:02
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: ejmis

Jobbigt när det blir hundslagsmål men det händer ju tyvärr. Ha en skön fredag!

2011-01-21 @ 10:56:10
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Här finns det ingen chans till ändring i rangen fast den betydligt större Labradorflickan lätt kunde "sätta sig" på den andra. (om hon ville)

Ser lite lagom fjantigt ut när största hunden slänger sig ner med tassarna i vädret..

2011-01-21 @ 19:14:07
URL: http://farmoringrids.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0