Fredag.


Åh så segt det är idag men det har varit en jobbig vecka så
det kanske inte är så konstigt att jag känner mig trött och
slut.
Idag får min mor åka hem från sjukhuset.
Det tar tid att läka både fysiskt och psykiskt efter en
hjärtinfarkt så nu hoppas jag att hon kan ta det lugnt och vila.
Det hade kunnat gå riktigt illa så jag är oerhört tacksam att
hon klarade sig med livet i behåll.

Vetrinärbesöket med Vilda igår gick bra.
Det är nog hennes trånga tårkanaler som är problemet.
Hon ska få tårersättningsdroppar och med lite tur hjälper det.

I onsdags när jag var in på Zizzi en sväng så hittade jag en
helt underbar vårjacka som jag bara var tvungen att köpa.

Den är sydd dubbel nertill så det blir en ballongmodell.
Så nu kan det få bli vår tycker jag.=)
Idag är det dock inte ett dugg vår i luften då termometern
visar 10 minusgrader.
Det ser i allafall ut att bli en solig och vacker vinterdag.
Jag har en väldigt ond höft så jag ska stöka på lite här
hemma men också vila en hel del.
Det blir en helt vanlig dag med andra ord.
Kram!




Kommentarer
Postat av: Znogge

Vilken otroligt snygg jacka! Tur du slog till!



Kram

2011-01-14 @ 11:31:24
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Veronica

Å vilken snygg jacka!!! Vill också ha ;-)



Kramelikram Veronica

2011-01-14 @ 11:57:06
URL: http://leiasblogg.blogspot.com
Postat av: Eleonora

Att jackan är snygg har jag redan kommenterat på FB. Skönt att lilla mamma är hemma igen och att det hela förlöpte så pass gott. Hon får väl ta det litet lugnare nu och tänka på att må bra.



Skönt att det gick att fixa till Vildas ögon också. Nu kan du koppla av denna weekend med A. och bara ha det skönt ni två. Stora kramar!!!

2011-01-14 @ 15:50:07
URL: http://konvaljen.blogspot.com
Postat av: Ann Catrine

Förstår du känner dig trött,

det är inte att undra på efter den anspänningen!



Härligt att din mamma fått komma hem,

och att allt gått bra,

man får sig en tankeställare...



Önskar dig och de dina en mysig helg,

gärna med en stor tulpanbukett på bordet,

det är ju trots allt tulpanens dag imorgon ;-)



Kram vännen!



P.S Jackan är så himla snygg!!!!

2011-01-14 @ 18:10:48
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Oj...läste om din mamma....så skönt att läsa också att hon nu är piggare igen! Förstår om du är trött...

Kramen!

Ragnvi



PS. Jackan är skitsnygg!

2011-01-15 @ 08:03:58
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Helena

Jobbigt när en anhörig blir sjuk, man känner sig så hjälplös. Så därför är det extra skönt att höra att allt ändå gått bra så du kan slappna av igen.

Kramar i massor

/Hella

2011-01-15 @ 08:44:27
URL: http://www.marihelena.net
Postat av: Hässjöguben

Jag är också glad att jag inte blev ensam. Jag skall ta hand om mamma efter bästa förmåga. Jättegulligt att du vill komma och hjälpa till med att stöka ut julen. Hon är så trött på dagarna, men tror att hon blivit helt frisk efter en dag hemma. Som vanligt alltså. Ha de bra och hälsa Anders. Trycket varierar mellan 90 och 120 men undertrycket ligger lågt 55 och pulsen under 50, så hon får nog ta det lugnt. Nästa lördag firar vi 16 000 dagar tillsammans.

2011-01-16 @ 01:41:02

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0