Lördag.


Vilda är inte så pigg i sin mage....igen.
Känns som hon kräkts lite väl ofta ett tag nu.
Det var bara några veckor sen jag sist hade henne på diet.
Igår åt hon ris och kokt kyckling.....frukosten behöll hon men
klockan 1 i natt kräktes hon.
Nästan 10 timmar efter att hon ätit middag och det var mest
magsaft som kom.
Vid 4 var det dax igen och dessutom ville hon ut båda
gångerna.
Sista gången skulle hon dessutom äta gräs så det var bara att
snällt stå och vänta tills prinsessan var klar....inte kul när
det är svinkallt och småregnar.
Hon är nämligen mörkrädd så för att skona grannarna från
hundskall så måste man gå med henne ut när det är mörkt.
Annars skäller hon nästan oavbrutet som för att berätta att
kom inte hit jag är jättefarlig.
Jag har alltid svårt att somna om så det har inte blivit mycket
till sömn inatt.
Insåg vid 5 att jag aldrig skulle orka upp och ta mig till
hundutställningen till klockan 9 vilket känns trist för jag hade
så gärna velat se alla bulldogar.
Men det viktiga är förstås att Vilda blir bra igen.
Hon är i alla fall pigg och allert som vanligt vilket känns skönt.
Vi ska börja med en skonsammare kost åt henne och hjälper
inte det får det bli vetrinären så de får göra en utredning.
Man ska inte oroa sig i onödan....det kanske bara är nått
tillfälligt.
Undra vem jag försöker lura nu....det är klart jag är orolig.
Ha en bra dag!





Kommentarer
Postat av: TokigTossa

Kram!

2010-10-09 @ 10:36:31
Postat av: Ann Catrine

Klart du är orolig!

Skönt för sessan att hon blir ompysslad och nedbäddad, det såg så mysigt ut!



Trist du missade utställningen, men sömnen betyder ju allt när man har en bråkande kropp!



Inte fick vi till någon Birstautflykt den här veckan, den bara swischade förbi.

Bättre lycka nästa kanske?



Ha en skön dag, sköt om både er själva och sessorna!



Kram vännen

2010-10-09 @ 10:49:50
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Ninni

Klart man blir orolig när ens älsklingar mår dåligt.

Va trist med hundutställningen:(



Försök vila dig under dan hoppas voffsingen blir frisk snart igen..kramen

2010-10-09 @ 10:51:16
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Znogge

Förstår att du är orolig för det bir man. Önskar att hundarna kunde berätta om vad som felas och så. Synd dessutom att du missar utställningen men vissa saker rår man inte över.



Miss E kommer in i sådana här perioder och min teori är att hon äter sådant som hon inte borde göra. Det är ett ögonblicks verk och sedan tuggar hon på något...



Märkligt nog har det blivit bättre och inträffar mera sällan sedan vi bytte foder! Hur konstigt som helst...



Hoppas Vilda snart är sitt vanliga friska jag.



Kram!

2010-10-09 @ 11:53:22
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: ejmis

Hoppas Vilda mår bättre nu.

2010-10-09 @ 21:35:50
URL: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0