Fredag.


Igår när jag dammade ur vardagsrumsfönstren upptäckte
jag att min "bläckfiskorkidée" blommar.
Den har aldrig blommat om sen jag köpte den för ett par
år sen så gissa om jag blev glad och förvånad när jag
upptäckte det.=)
Av mina 17 orkidéer knoppar nu alla utom tre.
Min strategi är att ställa de som inte blommar bakom
gardinerna men jag inser nu att vissa av de som blommar
också kommer att måsta stå där.
Lite synd men ändå ett väldigt angenämt problem.=)

Vi har nu advent i våra fönster.....A hjälpte mig med det
sista igår.
Det var så mysigt att kliva upp och tända stjärnor och
ljustakar tidigt imorse.=)
Idag ska jag bara vila och mysa.
Det är ett måste om jag ska orka vara med på pysselträffen
imorgon....och den vill jag ju inte missa.
Jag beställde hela serien av Maja Designs nya papper från
Scraplagret och igår kom de med posten.
30 st helt underbart fina papper.=)
Ser fram emot att bli klar med alla julkort så jag får tid till att
göra andra kort igen.
Nu ska jag dricka en kopp kanelte och försöka komma igång
så smått här.

Ha en mysig dag!


Kommentarer
Postat av: Anna dansar in..

Samma här Hellen massor av knoppar på G på mina tiotalet orkidéer..och precis nu när julblommorna vill ta plats..ja ja men du orkidéer blommar länge..:)



ha det fint på träffen o glögga på :)

2010-11-26 @ 19:02:31
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: tess

Men jösses va fin. Sådan skulle jag med vilja ha. Har massa vanliga och älskar orkideer.

2010-11-29 @ 12:41:16
URL: http://tess701.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0