Torsdag.


Lite varmare ute idag och växlande molnighet och sol.
Det blåser fortfarande men inte lika mycket som igår.
Vetrinärbesöket gick jättebra.
Som väntat hade Vilda en ögoninflammation så nu blir det
droppar i 10 dagar.
Något som var oväntat var att vi upptäckte att båda
vovvarna har mjölk i juvren.
Ella har ju varit lite klängig och gnällig och det beror
naturligtvis på skendräktigheten.
Vilda är skönt nog precis som vanligt.
Skendräktiga hundar kan ju må väldigt dåligt så jag är glad
att det inte är värre än så här för våra prinsessor.
Allt annat var bra förutom att de väger för mycket men det
var ju ingen nyhet.
Jag hoppas att vi ska kunna lösa den biten med motion nu i
sommar så vi slipper byta foder.
Vilda blir inte lika stel nu som i vintras men hon orkar inte gå
riktigt lika långt som tidigare.
Kan ju till viss del bero på vikten.
Vi får fortsätta med korta promenader men göra dem fler.
Förhoppningsvis kan de bli längre med tiden.

Idag måste jag börja städa lite här hemma.
Dammråttorna håller på att ta över huset.
Det blir lätt så sommartid när jag vill lägga den lilla ork jag har
på trädgården.
En kopp te sen ska jag sätta igång här.
Ha en underbar dag!





Kommentarer
Postat av: Helena

Skönt att läsa att det ändå gick bra hos veterinären för sessorna. Hur mycket ska en bulldog väga? Tycker inte era sessor ser speciellt tunga ut, men så har jag dålig koll på det här med hundar generellt.

Lnskar dig en trevlig torsdag

/Hella

2010-06-17 @ 09:30:28
URL: http://www.marihelena.net

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0