Onsdag.


10 grader och sol men givetvis blåser det rejält.
Det är den 16 juni idag och jag vågar inte ha min basilika
ute över natten.
Jag kommer inte ihåg att det har hänt tidigare.
Var är värmen??
Nu vill jag kunna äta frukost på altanen utan att frysa ihjäl.
Att det blåser vid kusten är ju inget nytt men så blåsigt som
det varit nu känns det mer som höst.
Trots vädret så börjar trädgården vakna.
Syrenerna och rhododendron blommar för fullt och vår lilla
dvärgsyren är full med knoppar.
Ogräset växer också vilket inte är lika kul.

Idag måste jag göra ett kort till en släkting som fyller år och
sen hoppas jag kunna påta på lite ute.
Igår blev det varken pyssel eller nått annat gjort ......jag var
helt slut och ledvärken var hemsk.
Nu känns det lite bättre.
Ikväll ska vi åka till vår vetrinär Yvonne så att hon får kolla
igenom vovvarna.
Jag är säker på att Vilda har ögoninflammation som behöver
behandlas.
Skönt att få dem undersökta riktigt i allafall en gång per år.
Yvonne är ägare av Ellas syster så hon har erfarenhet av
rasen vilket jag tycker är bra.
Nu ska jag sätta mig vid pysselbordet och börja på kortet.
Ha en härlig dag alla!

Kommentarer
Postat av: Znogge

Här är det hela 15 grader och sol! Knappt man tror det är sant... Fast sämre väder är visst på gång in...



Hoppas ni får det lite varmare snart också!



Kram

2010-06-16 @ 10:29:30
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0