Tisdag.


Just nu är mornarna min favorittid på dygnet.
Då är det alldeles lagom varmt ute på altanen och i trädgården.
Från klockan 14 och fram till 18 är det olidligt där när det är så
varmt som nu.
Igår var det 29 grader i skuggan.
Det är inte så mycket svalare inomhus heller vilket mina
pysselvänner Malin,Hella och Annelie kommer att få känna på
idag när de kommer vid 15 tiden.
Mot kvällen blir det ju svalare ute men vårt stenhus behåller
värmen länge länge.
Jag tog fram vovvarnas fläkt igår vilket de gillade.....de har det
tufft i denna värme.

I eftermiddag/kväll blir det pyssel och en massa prat och skratt
tillsammans med mina härliga vänner.
Jag har ju inte pysslat på ett tag nu så jag ser verkligen fram
emot det.
Ha en underbar dag alla!




Kommentarer
Postat av: Eleonora

Tack, jag ska försöka ha en underbar dag - om jag blir av med känslan från igår. Ett av de nya rören i badrummet börjat plötsligt spruta vatten. Jag blev skärrad men kunde få fart på telefonen till en av gubbarna samt lyfta gallret på avloppsbrunnen. Ut och leta efter kvarvarande gubbar, men ingen fanns - en rådig granne (Amber) kom springande och hjälpte mig stänga huvudkranen, som jag inte ens visste var den satt. Så litet oro har jag kvar i kroppen att det ska hända igen. Tänk om det hänt i lördags, när jag var borta hela lör- och söndag!!!



Kanske dags att börja med svärsonens kort? Till början av september blir jag tacksam om jag kan få det. Han är golfspelare och tränar på cykel och annat. Vi kan väl pratas vid på mailen om detta.



Pyssla på med dina rara vänner och hälsningar till er alla från din tillgivna Eleonora

2010-07-06 @ 10:57:51
URL: http://konvaljen.blogspot.com
Postat av: Znogge

Vi har köpt en portabel luftkonditionering som åker fram när det behövs. Här hemma väljer hundarna oftast skugga. Miss E gräver ner sig under trollhasseln så hennes vetefärgade päls är mer åt det gråa hållet. Herr Hund lägger sig i torkskåpet som självklart är avstängt!



Hoppas att du och dina vänner får en inspirerade och kreativ pysseleftermiddag!



Kram

2010-07-06 @ 12:11:17
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0