Söndag.


Igår hade vi ett ljuvligt väder här mitt över dagen då
solen visade sig.
Termometern visade -10 så jag tog på Vilda fina tröjan
och sen gick vi på promenad.
Ella fick också följa med förstås.
Det gick riktigt bra för Vilda även om hon var hemst
stel när vi kom in.
Idag är det lite mer molnigt men har vi tur så kan nog
solen titta fram även idag.

Tack för alla fina kommentarer på gårdagens inlägg.
Jag har kommit fram till att jag helt enkelt måste lära
mig att släppa allt när jag ändå inte kan göra något åt
det.
Som det är nu så kan jag vila en hel dag men med
huvudet fullt av vad jag måste göra så fort jag bara
kan.
Måste också bli bättre på att se vad jag faktiskt gör
och inte fokusera på det jag inte gjort.
Jag har aldrig kunnat sitta helt göralös men nu måste
lära mig det.
Jag fick med mig med modersmjölken att det är fult
att vara lat.
Så fast jag har kronisk värk så har jag alltid bitit ihop
och gjort det jag förutsatt mig men till ett mycket högt
pris.
Hade jag lyssnat mer på kroppen så skulle nog inte
mina leder vara så förstörda som de är idag.
Jag är otroligt duktig på att berätta för andra att de
måste ta det lungt och tänka på sig själv.
Nu måste jag börja leva som jag lär vilket är lättare
sagt än gjort.
Jag har sagt så en massa gånger tidigare men skam
den som ger sig.=)
Nytt år nya möjligheter.
Ha en skön dag alla!

Kommentarer
Postat av: Ninni

Men en sån söt tröja...den värmer nog gott!



Ja du fick många fina svar på ditt förra inlägg..ta till dig det, gör bara det du orkar och verkligen måste.

Men visst blir man tokig när man inte orkar..det räckte med dom dagarna nu när jag varit sjuk.

Jag kände mig trist och otillräcklig..så urbota dumt!



Ha nu en fin söndag..stor kram

2010-01-03 @ 11:03:30
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Di

jättego tröja och hon ser så fin ut :) du har som vanligt rätt...om dig själv menar jag..ta hand om dig! kramar

2010-01-03 @ 11:07:54
Postat av: ejmis

Såååå snygg Prinsessan är i sin tröja =)

Ha en skön söndag....det är INTE fel att lata sig min vän!!

Kram!

2010-01-03 @ 11:34:19
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Znogge

Åh, så fin hon är i sin tröja! Den både värmer och klär :-)



Med tanke på gårdagens inlägg så ska du vara glad att du inte är hemma hos mig idag...



Kramar!

2010-01-03 @ 14:35:54
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Duvetvem

"Jag fick med mig med modersmjölken att det är fult

att vara lat." Du har fått lära dig att din prestation är viktigare än du, mer älskvärd. Gör revolution. Inte ser du väl männidkord prestation som bas för att överhuvudtaget kunna älska dem? Det är väl ändå hur de är, hur de får dig att må, hur du trivs med andra som avgör vad du tycker om dem? Träna på det tänket.Att jag kom i kontakt med dig var pga det du gjorde. men att jag behållit en kontakt och låter dig göra mitt nästa skivomslag- det är för att du är en mysig och behaglig tjej. Förstår du? man kan göra.....men att vara ger utdelning. Typ behaglig.

Glöm aldrig det Helena. På dödsbädden tänker vi inte att vi kunde gjort mer. Då tänker vi förhoppningsvis att vi älskat och blivit älskade. För dem vi var.

Var rädd om dig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



2010-01-03 @ 16:47:49
Postat av: Anna tassar in

Himmel så fin hon är Helena..va..vad säger jag..Hellen menar jag :)



Mmmm jo men du...det fanns en tid när även jag trodde jag skulle hinna med förödande mycket varje dag..men man lär så länge man lever..det är helt klart..nu för tiden lever jag mer på känsla..säger helt enkelt nej..när det blir för mycket..



Hoppas du hittar rätt och kan få ut mer .. goda stunder..

2010-01-03 @ 17:21:23
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Vi hade med värmejacka på vår gamla ledbrutna dalmatiner sista året hjälpte nog en del. Det där som sitter i huvudet -att man vill mer än man orkar är nog ganska vanligt hos många av oss kvinnor och lite av vår uppfostran precis som du säger. (även om jag är lite yngre men uppväxt i bondefamilj när man knappt fick bli sjuk..) FAST sen tror jag att vi envisa som fortsätter kämpa på, klarar oss bäst!! Tror inte man blir bättre om man helt lägger av.. Det handlar mer om att tänka om att precis som du skrev fokusera på det man faktiskt klarar!! Hade en otrolig läkare som lärde mig det en gång.. Tog fram det jag kunde och gjorde mig stolt och glad för det lilla. Kram

2010-01-04 @ 08:57:45
URL: http://farmoringrids.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0