Tisdag.


Idag är det mer humant ute....termometern visar "bara"
-10 grader.
Känns som det blir en vilodag även idag.
Tröttheten som är en stor del av min sjukdom är nog det
som är svårast att förlika sig med.
Värken i lederna och begränsningarna pga det är lättare
att ta.....där har jag som inget val.
Men att vila så mycket som jag egentligen skulle behöva
är svårare.
Jag vilar när jag absolut måste och då är det lite för sent.
Kortmakeriet är ett bra sätt för mig att vila huvudet.
Då hinner jag inte fundera så mycket på allt jag borde
göra utan fokucerar helt på det jag håller på med.
Min hjärna går annars på högvarv hela tiden och även
om jag inte alls gör mycket på dagarna så har jag
huvudet fullt av allt jag borde göra.
Jag tänker ständigt att sen när jag blir lite piggare och
värken inte är så jobbig då ska jag göra än det ena än
det andra.
Borde kanske börja inse att jag aldrig kommer att bli
bättre utan snarare sämre.
Men det vore att ge upp.
Det blev inget upplyftande inlägg detta.
Nu ska jag vila så känns det säkert bättre lite senare
idag.
Ha en mysig dag alla!

Kommentarer
Postat av: Mormormu

Godmorgon vännen!

Håller med dig, tröttheten är värst! Värken kan man tackla hjälpligt på något sätt, men tröttheten!! Och så hänger eländet ihop också, värken gör att jag blir supertrött, om jag inte lyssnar på att kroppen ska vila så blir värken ännu värre.. Men snart är blir det vår och sommar, och då känns det iallafall lite lite lättare (?). Jag älskar vintern, men det räcker med snö och kyla för ett tag nu!

Det ser väldans mysigt ut i soffan med fröknarna attityd! Alla tre ser ut att uppskatta det.

Det blir nog ingen tur till Birsta för mig den här veckan,kanske nästa. Får se om vi får till en träff då!



Ha en mysig tisdag!

Kramar//Ann Catrine

2010-02-02 @ 09:45:46
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Anki

Hej hjärtat!

Det är verkligen inte varje dag du låter så där..men ibland är det ju skönt att få ur sig eländet o oftast känns det lite bättre sen.

Och jag vet ju att det är riktigt illa när du erkänner det till slut....för mer envis o tapper människa har jag sällan träffat!!

Försök att ta det lungt nu, och fokusera bara på det som är roligt och skönt, pyssla och mys med tjejerna, det andra kan du ta nån annan dag, och jag kan dyka upp i helgen o hjälpa dig om det är något som jag duger till... :)

Du vet väl att det bara är att hojta till så står jag där givakt?!!

Kanske dags för klippning o klor igen??

Många kramar från mig till dig!

2010-02-02 @ 10:11:51
Postat av: Mari A

Hej. Det var längesedan jag har hunnit med att både läsa och skriva i bloggarna, men nu är jag här...

Det var ju inte kul att läsa, fy vilken hemsk tid du har just nu. Jag tycker verkligen inte att du ger upp, inte med tanke på vad du har i din kropp. Jösses, man kan inte stå ut med hur mycket som helst. Jag tycker att du kämpar tappert och ger så mycket inspiration till oss andra både genom dina vackra kort och din kämparglöd ...

Jag håller tummarna för dig ...

Många styrkekramar till dig från mig / Mari

2010-02-03 @ 20:38:17
URL: http://www.wimsankids.blogspot.com

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0