Söndag.


Efter mer än ett dygns snöfall är det nu uppehåll.
Ella har överträffat sig själv med att för andra morgonen
i rad gå ut fast alla spår snöat igen.
Hon har ju sina idéer och just detta med att gå ut i snö
utan spår har hon tvärvägrat.=)
Vi får väl se hur länge det varar......känner jag henne rätt
så lär det ta tvärstopp igen.

Det är ju samma sak med köksmattan som hon allt som
oftast fastnar på.
Hon har dessutom precis som Skalman en inbyggd mat och
sovklocka.
Den ringer varje morgon klockan 7 och sen är den tyst till
klockan 17 då middagen ska serveras enligt Ella.
20,00 är den igång igen för då är det dax att bli insläppt i
sovrummet tycker båda prinsessorna.
Imorse var det segt att komma upp men Ella stökade på
så pass att det var omöjligt att somna om.
Åtminstonde för mig.
Vilda låg med nosen i min nacke och fladdrade med sina
stora läppar....mysigt värre.=)

Igår hade vi besök av min bästa vän och hennes dotter.
Hon var snäll och hjälpte oss att klippa klorna på vovvarna
vilket är bland det värsta de vet.
Det är tur att de inte är långsura.......när det är klart så är
de lika glada och kärvänliga som vanligt.=)
Jag tillbringade en del tid vid pysselbordet också och har
nu påbörjat årets första påskkort.
Sen såg vi melodifestivalen och jag tyckte att det var rätt
låtar som gick till finalen.

Jag hoppas att det är repris på nattens konståkningsuppvisning
idag.
Sen avslutas OS för min del med herrarnas 5 mil.
Medans jag suttit här och skrivit har det börjat snöa igen.=(
Nu ska jag starta en tvättmaskin och försöka få undan lite här
innan det är frukostdax.
Ha en skön dag! 



Kommentarer
Postat av: Znogge

Så olika hundar är! Våra äter inte varje morgon utan sparar ibland sig till kvällsmålet. Trots att vi serverar maten vid samma tid... Men det är ganska så typiskt för Wheatens att inte vara stora i maten...



Vilken härlig bild på Ella!



Ha en fin söndag!



Kram!

2010-02-28 @ 13:26:10
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ingrid

Kloklippning o sura hundar känner jag igen. Men går snabbt över här med. Bara lite större brottningsmatch med stora hundar. Här har det tullat på snön istället, säkert minskat med hälften!

Härligt!! Bara förkyln som är negativ

2010-02-28 @ 15:03:24
URL: http://farmoringrids.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0