Måndag.


Jag gillar måndagar.....en helt ny vecka ligger framför mig
och jag är helt övertygad att jag ska orka och hinna med en
massa saker.
På fredag kommer jag åter igen att inse att jag planerat allt
för mycket och inte alls orkat med mig vilket inte alls känns
bra.
Kontentan av det hela blir alltså att jag gillar måndagar mer
än fredagar.=)

Nu till vinnaren av kortet.
Lotten föll denna gång på Mikael D....grattis till dig.
Så underbart roligt att så många ville vara med.=)
Tack till er alla.
Jag hoppas ni vill vara med även nästa söndag.

Det är rena värmeböljan här idag.....bara -5 grader.
Kanske att det vore smart att ge sig ut på lite julklappsjakt
en dag som denna.
Jag har en hel del att göra men inga bestämda planer så jag
tar dagen som den kommer.....det får bli som det blir bara
det blir något vettigt gjort.
Ha en skön dag!


Kommentarer
Postat av: Ninni

Morrn...du får låta bli att planera såå mycket=) Men jag förstår dig, man vill så mycket och ibland blir det absolut ingenting.



Här är det bara -2,6 grader, skönt tycker jag. Ha nu en fin dag hoppas du hittar lite julklappar..kramen

2010-12-06 @ 08:19:43
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Måndag, en dag efter lite vila brukar vara helt ok.

Här börjar jobbet igen idag, men med en viss tvekan.. Hoppas det håller, har inskolning igen så vet att det tar lite extra på krafterna. Och de där julklapparna är det väl dax att börja tänka på.. här har vi knappt börjat än, men är inte orolig det brukar alltid hinnas med.

2010-12-06 @ 08:24:54
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Erika

Morrn morrn!



Idag vaknade jag tidigt efter en bra natt. Jag har tänkt mig ner till centrum om någon timme eller så.

Meningen är att jag ska gå ner och bussen hem. Fortfarande skrämmer det mig att gå själv, är så rädd att orken ska tar slut till viss del. Men jag måste börja gå igen och få fart på det som en gång var, och orken har blivit bättre, men rädslan finns där ändå.



Det blir inte alltid som man planera och det gör inte jag numera, kanske kommer det en dag då man kan återgå till det som var innan. Märker hur förändrar jag blivit, men det blir nog så med tanke på vad som är.



Frukosten är avklarad, nu är det bara resten kvar. På med sminket, kläderna så jag ser respektabel ut. Ännu har inte fåfängan försvunnit. :)



Enligt min utetermometer är det ca 5 gr. Lagom att gå ut i.Hade det var tvåsiffrigt vet i sjutton om jag funderat på utgång.



Kram och har en riktigt bra dag.

2010-12-06 @ 08:31:06
URL: http://mintidmittliv.bloggplatsen.se/
Postat av: Znogge

Båda hundarna ska klippas på fredag så min lediga tid kommer att gå åt till pälsvård, kamning och bad. Inget jag ser fram emot med tanke på hur vädret är...



Hoppas din vecka går planenligt och att du hinner det som ska göras.



Kram

2010-12-06 @ 08:39:52
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Anna

Ha en bra måndag. Skriv upp dina planer inför veckan..det är så skönt när man sen får stryka det man hunnit med...fokus på vad jag verkligen har gjort tar bort lite av besvikelsen över allt jag inte hann med...

Kram på dig.

2010-12-06 @ 08:40:13
URL: http://anna-exlibris.blogspot.com
Postat av: Marina

Det e samma här!Jag planerar så blir det inte gjort!

Men vad gör man!

Jag hoppas att du kan göra lite av det du har planerat den här veckan i alla fall och att du har en mysig dag med sessorna!

2010-12-06 @ 11:46:38
Postat av: Eleonora

Du är så duktig som orkar med tävling mitt i allt julstök. För mig blir det inte julstök precis. Firar Julaftonen hos dottern med stort julbord där allt är hemlagat. På Annandag Jul kommer dom hem till mig och vill då absolut INTE ha julbord. Jag brukar göra en lasagne på kyckling och en vegetarisk. + mycket rödvin. I år blir det med Apelsinpanacotta (Isabellas) till dessert.



I morgon går det vackra 90-årskortet iväg till mottagaren, som dessvärre har hamnat på ett korttidsboende - i väntan på att få ett rum på ett seniorboende. Han klarar sig inte själv längre och det är ju fullt förståeligt med tanke på hans ålder.



Sköt om dig och många kramisar får du från

Eleonora

2010-12-06 @ 16:21:15
URL: http://konvaljen.blogspot.com
Postat av: Ann Catrine

Vad härligt med någon som gillar måndagar,

annars blir jag nästan rädd vid denna fokusering på "äntligen fredag" inlägg på FB och bloggar...

Man borde ju försöka leva lite mer av här och nu..

Ta tillvara på alla dagar!

Inte låta livet bara gå förbi i väntan på helg..



Uppskattar nog alla dagar, inte minst måndagar, för som du säger, då ligger veckan framför en med alla planer och idéer ;-)



Och imorgon är det tisdag, inte en oäven dag det heller.. ;-)

(för mig cellprovsdags.. hur roligt är det på en skala då..?)



Ha den allra mysigaste måndagskvällen vännen!

2010-12-06 @ 17:05:43
URL: http://mormormu.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0