Måndag.


Som ni ser så har vi fått en hel del snö.
Bilden är tagen igår på morgonen så den är lite missvisande
för sen snöade det hela dagen lång.
De har lovat snöfall även idag men just nu är det faktiskt
uppehåll.
Det går inte längre att se vårt staket som är 70 cm högt så
jag tycker absolut att det räcker med snö nu för resten av
vintern.
Har hemst ont i mitt bäcken idag vilket gjorde det omöjligt att
ligga kvar i sängen.
Så jag klev upp redan klockan 5 men jag hoppas jag kan
somna om en stund när min medicin börjat verka.
Det är en himla tur att jag kan disponera mina dagarna efter
hur jag mår.

Nu till vinnaren av jultagsen och tändsticksasken.
Lotten föll på Eleonora denna gång.....grattis min vän!
Tack till alla er som ville vara med.=)

Jag är snart klar nu med allt julpyssel.
Ser så fram emot att få göra födelsedagskort och annat av
alla nya fina papper jag köpt.
Nu ska jag lägga mig och läsa och förhoppningsvis somnar
jag om en stund.
Skönt att A är ledig denna vecka så vi kan hjälpas åt med
julstöket.
Jag känner mig mycket mindre stressad tack vare det.
Ha en fin dag!




Kommentarer
Postat av: Znogge

Vilken mysig bild. Ja, nu räcker det med snö även för min del. Men det tycker visst inte vädergudarna för i kväll är det dags igen...



Ha en fin dag!



Kram

2010-12-20 @ 08:36:09
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ingrid

Räcker med snö här med kan jag säga! Får snällt hålla mig hemma idag med, har man regler för barn och föräldrar gäller det ju oss personal också. Och så himla kul att få magsjuka innan jul är det INTE!

Men är inte så stressad ändå är ju bara familjerna som kommer, ska nog hjälpas åt lite som vanligt.

Men de där köttbullarna klarar jag inte av att steka än... får bli på torsdag då är både mannen och jag lediga.

2010-12-20 @ 08:53:46
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Eleonora

Allra först: Vann jag??? Ojojoj vad glad jag blir. Jag har så sällan tur, men nu har det kanske vänt. Kanske skulle man fresta på med en TRISS-lott också. Tack snälla du som drog min vinst!!!



Sen blir jag ju ledsen höra att du inte mår så bra. Hoppas verkligen att medicinen kan dämpa det allra värsta. Men du har ju även varit mer än vanligt i farten kanske. Det är ju det som är så jobbigt att vi måste röra på oss så mycket vi kan fast det tar emot hela tiden.



Och så Gullungen Vilda! Vilken härlig bild på henne i snödrivan. Han ni fått skotta upp en bana där i snön? Hur klarar hon av de opererade benen? Hon var så fin i vinterkappan, men den kanske hon inte har på så fort hon går ut bara en kort sväng.



Idag ska jag gå ut och handla - får ta det i omgångar eftersom det är tungt nu att dra "Dramaten" i snömodden. Litet varje dag och så småningom är allt hemma.



Klapparna är skickade till Guldlock och hennes familj. Bara en till sonen ligger kvar hos mig och den går iväg i dag.



Tack igen söta Helena för vinsten. Det ska bli spännande att få motta den. Kramisar i massor!

2010-12-20 @ 09:38:48
URL: http://konvaljen.blogspot.com
Postat av: ejmis

Ja nu har vi snö så det räcker och blir över...

Längtar till den 28:e, det verkar som om Tossan också följer med. =)

Kram!

2010-12-20 @ 14:39:31
URL: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0