Onsdag.


Idag verkar det bli lite mer växlande väder än vi haft de
sista dagarna.
Just nu skiner solen men det är oroväckande mycket
mörka moln runt den.
Jag får nog så lov att kura ihop mig inomhus även idag
och då spelar det ju ingen roll vad det är för väder.
Tandläkarbesöket jag hade idag är avbokat.....det går
inte att gå dit med denna hosta.
Jag som har tandläkarskräck borde vara nöjd med att
slippa besöket idag men det är jag faktiskt inte.
Hade jag kunnat byta lagningarna idag så hade det
kostat mig hälften av vad det nu kommer att göra.
Detta tack vare att ju mer pengar man lagt ut på
tänderna ju mer bidrag får man från FK.
Men då gäller det att hålla sig inom ett år och idag var
sista chansen för mig att hinna få det gjort.
Men men sånt är livet.=)
Nu ska jag kurera mig med en kopp te.
Ha en fin dag!

Kommentarer
Postat av: znogge

Vilken otur med tandläkarbesöket men man ska inte göra vissa saker när man är förkyld. En gång kom jag dit med ett litet munsår men blev hemskickad direkt. Inte bättre det!



Ha en bra dag!



Kram

2009-09-16 @ 12:36:57
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ninni

Attans va trist med tandläkaren...gudskelov har jag kontrakt!



Har du gonat dig ordentligt nu..kramen

2009-09-16 @ 16:37:26
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Eleonora

Tack för din hälsning.



Idag tog jag fatt i mig själv och gjorde något jag planerat så länge. Åkte in till stan´med 2 kassar kläder till Second Hand. Dessvärre fick jag bära tillbaka några saker, och för att bli av med den del hon inte tog emot - skänkte jag detta till Emmaus.



Numera tas heller inte barnkläder emot - högst till stl. 140 - sedan är ungarna så bortskämda att dom inte vill ha second hand-kläder. Men detta ändrar sig det vet jag. Min 16-åriga dotterdotter går gärna in i Söders second hand-affärer för att botanisera och kommer jämt hem med något snyggt OCH billigt. Bra sätt att få skolpengen att räcka till.



När jag kom hem hade posten kommit - däribland en kallelse till tandläkaren den 21 oktober. Inget jag heller ser fram emot, men nödvändigt. Jag brukar bli kallad 2 ggr per år och då hinner man inte få några hål (eller bara små).



Ha det gott vännen och många klamar

2009-09-16 @ 16:43:33
URL: http://konvaljen.blogspot.com
Postat av: Anna ..dansar in

Häpp Hellen här kommer jag instormandes mitt i natten..nä men himmel jag borde gå o lägga mig NU..



Men så kom jag på att jag inte fått nån dos av prinsessorna.och vad ser jag..



Himmel så glad jag blir..vet du..jag är som tokglad i dina hundar..näääe..det visste du väl inte va?

2009-09-16 @ 22:56:33
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Nina

Tråkigt med tandläkaren... men men, det är smällar man ibland får ta. Går ju inte att ligga bakåtlutad där och hosta.



Krya på dig! Kram

2009-09-16 @ 23:47:35
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0