Onsdag.


Idag har den stora tröttheten slagit till.
Jag har sovit dåligt i flera nätter nu pga att Vilda varit
så orolig.
I vanliga fall märker vi inte av henne alls på nätterna
fast hon sover i vår säng men nu vankar hon omkring
i sängen och gnäller.
Hon var likadan förra gången hon löpte men innan dess
har hon aldrig uppfört sig så här vid löp.
Om jag minns rätt så var det just runt höglöpet hon var
så här sen blev det lugnt igen så förhoppningsvis är det
över snart.
Jag är van att sova dåligt pga min värk men inte så här
dåligt.
Idag kommer mamma hit för att hjälpa mig sy om
gardinerna jag köpte till vardagsrummet.
Jag har köpt veckbandslängder vilket jag inte alls vill ha.
Funderade ett tag på att sätta öljetter i dem men nu tror
jag att hon får sy breda panelgardiner av dem istället.
Paneler är fint tycker jag om man har ett mönstrat tyg
för då ser man ju mönstret så mycket bättre.
Eftersom jag inte är pigg alls så är det tveksamt om
gardinerna kommer upp idag.
Det får kanske vänta till helgen när A är hemma och
kan hjälpa mig.
Nu ska jag se om jag hittar något att klä på mig innan
mamma dyker upp.
Ha en härlig dag!

Kommentarer
Postat av: Eleonora

Käraste lilla vännen - varför MÅSTE du alltid ha något att göra?? Kan du inte bara ta det lugnt? Om du orkar, gör en kortare promenad,så kan du helt legitimt sitta och läsa en god bok resten av dagen. Det är väl bra nog att du kan klä dig själv och göra dig litet att äta! Du har alldeles för stora och höga krav på dig själv. Ligg i ett varmt bubbelbad tex. Det känns så gott att du har din lilla mamma som kommer och hjälper till men som framför allt håller dig sällskap. Det är mammor bra på. Nog tycker jag du skulle få råda ensam i din säng, men nu är det kanske för sent att uppfostra Vilda att sova i sin korg eller vad hon nu har. Du måste ju få plats att sträcka ut dina onda leder och vända dig närhelst du vill. Att din dag blir bra med mamma där, är jag övertygad om. Kramar till er båda.

2009-09-09 @ 09:06:45
URL: http://konvaljen.blogspot.com
Postat av: Ingrid

Vad alldeles underbart ha en mamma som kan komma o se till dig/hjälpa dig lite. Misste min som 19 åring, snyft....

2009-09-09 @ 17:05:12
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Znogge

Panelgardiner är alltid väldigt snyggt tycker i alla fall jag! Speciellt mönstret syns så bra som du också säger. Får vi se en bild kanske?



Hoppas du kan få lite bättre sömn i natt för det tar för mycket på krafterna annars!



Kram!

2009-09-09 @ 17:13:57
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Anna dansar in..

Hmmmm stackars lilla du..hoppas du får sova inatt..allt blir så mycket lättare då..kan tro att det är jobbigt med dessa prinsessor som har så pass mycket för sig..men glädjen överväger väl..mmmm så är det säkert....

2009-09-09 @ 19:05:01
URL: http://filipendula.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0