Torsdag.


Nu lyser ljustakar och stjärna upp vardagsrummet.
Ljustakarna har vi haft i flera år så de var helt ok
tyckte Vilda men den nya vita stjärnan den fick sig
en ordentlig utskällning.
Jag fattar inte hur hon kan komma ihåg vad vi har
för julsaker men det gör hon tydligen.
Det blev ett fasligt liv på henne när hon såg att jag
bytt den röda stjärnan mot en vit.
Nu är den i allafall accepterad.=)
Köket kvar då vilket är det värsta rummet.
Det är endast där jag byter gardiner.
Fönstren putsades för en månad sen så det behöver
inte göras men det är 8 gardinvepor som ska strykas
och hängas upp.
Jag stryker dem i omgångar med paus emellan så går
det bra och sen får A hänga upp dem.
Innan kvällen är nog även köksfönstren klara och sen
kan vi mysa i skenet av ljustakar och stjärnor i husets
alla fönster.....underbart.=)
Nu fattas bara lite snö.
Ha en mysig dag!

Kommentarer
Postat av: Ninni

Ohh så fint!



Jag har fått upp en stake men dom andra måste jag leta upp i källaren..suck va jobbigt!



Ha en fin dag..kramen

2009-11-26 @ 09:41:04
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Mumin

Va fint du har gjort! Usch det låter inte nådigt det där med köket:(( Och vilka underbara orkideér du har. Gröna fingrar?:)) Kram Mumin

2009-11-26 @ 10:40:23
Postat av: Mumin

Jag kommenterade dig nyss.....får se om detta lyckas. Vad fint du har gjort och du dem där gardinerna verkar jobbiga och damen har gröna fingrar också med underbara orkideér. Kram Mumin

2009-11-26 @ 10:42:37
Postat av: Nina

Ja, lite snö skulle göra det ljusare. Jag körde bil i eländesregnet och blåsten i går kväll, i mörkret. Fy vad läskigt. Man ser ju knappt något, och jag som ser så dåligt i mörkret.

2009-11-26 @ 22:40:56
URL: http://ninah-design.blogspot.com

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0