Söndag.


Idag är det lite frost i gräset och solen försöker kika fram
mellan molnen men jag tror den kommer att få stå tillbaka.
Blir det nederbörd idag så hoppas jag att det blir i form av
snö för mer regn vill jag inte ha.
A har lite feber och är hostig och jag hostar också
fortfarande och är snuvig......jäkla seg förkyldning.
På onsdag till veckan ska jag ta min andra spruta med
vaccin mot svininfluensan så jag hoppas att inte jag också
får feber för då får jag nog inte ta den.
Får jag riktigt hög feber så måste jag åka in på sjukhuset
direkt eftersom jag inte känner riktigt hur sjuk jag är.
Enbrelsprutorna tar bort min sjukdomskänsla så jag skulle
lätt kunna dra på tex en lunginfalmmation och bara känna
mig lite smårisig.
Just därför tar jag prover varje månad för att se att inte
tex sänkan gått upp ovanligt mycket.
Jag har en tendens att dra på mig segdragna förkyldningar
på hösten och detta är nog just en sån så det är bara att
gilla läget.
Jag vattnade alla mina orkidéer igår och nu blommar och
knoppar 12 st av 17.=)
Kul när man lyckas så bra med att få dem att blomma om.
Nu är ju orkidéer iof väldigt lättskötta men lite gröna
fingrar har jag nog ändå.
Ha en mysig dag alla!

Kommentarer
Postat av: Znogge

Håller tummarna för att du blir av med förkylningen och kan vaccinera dig!



Orkidéer är verkligen tacksamma blommor men en viss skötsel kräver de trots allt! Våra brukar få en svacka när granen kommer in...



Kram och fin söndag!

2009-11-22 @ 10:59:20
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Anna ..tassar in

Jaaa men du mina är oxå på G nu...visst är det kul..orkidéer är det finaste man kan ha i fönstret..

2009-11-22 @ 22:11:20
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Cina

Hoppas du slipper biverkningarna och att "sticket" går bra!! Jag fick en kalleles till, men det visade sig att datorsystemet kan inte utläsa att riskgrupperna redan fått. Så jag behöver inte ta spruta nr 2 tjohoo

Och jag vill verkligen inte höra om 12 knoppiga orkidéer ;)

kram vännen!

2009-11-22 @ 23:17:57
URL: http://dreamcatched.blogspot.com

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0