Lördag.


Idag var det segt att komma ur sängen kan jag lova.
Nu går jag mest på ren vilja.
Jag fixar inte att sitta en timme drygt på en hård
kyrkbänk så vi får hoppa över själva konfirmationen
idag och komma direkt till kaffet istället.

Vädret är inget vidare.......regnet hänger i luften.
Men det ser inte helt hopplöst ut så kanske att det
klarnar upp under dagen.
Som väntat hittade jag ingen vit tunika igår.
Det brukar ju vara så att när jag verkligen är i
behov av något så hittar jag ingenting.
Dock kom jag inte hem tomhänt utan jag hittade
en beige blusjacka på Zizzi som passade
bra till kjolen.
Jag ska ta en bild på den sen och lägga på bloggen.

Efter shoppingen gick resten av gårdagen åt till
förberedelser inför 60 årkalaset som vi var på
igår och dagens konfirmation.
Min bästa vän var här några timmar och hann med
både att klippa A och rensa en hel del i trädgården.
Hon är verkligen guld värd den tjejen.
Vet inte hur vi skulle klara oss utan henne.

Idag ska vi även passa på att uppvakta en kusin till
mig och hans fru som nyss fått sitt första barn.
Jag håller på för fullt nu och dekorera en lite större
presentask som ska rymma kläderna vi köpt.
Sen tänkte jag att de kan ha kvar asken och stoppa
minnen i till lilla Mira.

Imorgon har vi inget inplanerat vilket känns otroligt
skönt.
Det är så klart jättekul att umgås med alla nära
och kära men när man har ständig värk och lite
ork blir det jobbigt när det klumpar ihop sig.
Ikväll ska vi bara mysa framför tv och se på
melodifestivalen.
Kanske att jag orkar och hinner med en ordentlig
bloggrunda också.
Vovvarna tycker helt klart att vi varit borta alldeles
för mycket den sista veckan och det tycker jag
också.
Nu ska jag försöka få till presentasken innan
det är dax att snygga till sig igen.
Ha en mysig dag!




Kommentarer
Postat av: Cina

Vilken hektisk helg. Hoppas du får tid att vila kroppen också. Ha det nu riktigt trevligt :)

kram

2009-05-16 @ 11:03:18
URL: http://dreamcatched.blogspot.com
Postat av: Ninni

Ja du har en hel del att göra..det är ju kul att träffa goa vänner!

Men det är skönt att bara vara också..vi ska också se melodifestivalen ikväll..heja Malena, kramen

2009-05-16 @ 12:15:27
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Znogge

Jag tycker du gör klokt i att hoppa över kyrkan. Just sitta stilla på obekväma bänkar kan göra vem som helst ledbruten...



Ha en härlig lördag!



Kram!

2009-05-16 @ 14:10:00
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Fotofix

Hoppas du får en härlig lördag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

2009-05-16 @ 14:11:38
URL: http://fotofix.blogg.se/
Postat av: Pascal

fan va söta hundar :D

2009-05-16 @ 14:12:43
URL: http://fazhion.blogg.se/
Postat av: Gisan

Hoppas att du kunnat och kan njuta av alla kalas och att du sen får vila din kropp. Kramar...

2009-05-16 @ 16:08:57
URL: http://gisans.blogspot.com
Postat av: sofie

Nästa gång du vill ha en tynika o hittar ingen gå på Indiska afffären dom hade jätte fina saker där. Kram

2009-05-16 @ 16:31:52

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0