Fredag.


En strålande fin fredag ser det ut att bli.
Igår var min bästa vän här och klippte vår gräsmatta
och rensade lite ogräs.
Anders har fortfarande feber och jag klarar inte att ta
gräsmattan så det var verkligen guld värt att hon fixade
detta.
Hon tycker att trädgårdsarbete är balsam för själen 
men har ingen egen trädgård........vi lånar så gärna
ut våran.
Ella var överlycklig över att få umgås med Alice en
stund.
Alice är en dam på 8 år och Ella följer henne var hon
än går.
Vilda däremot struntar fullständigt i att Alice är en
äldre dam.........hon vill bestämma ändå.
Så hon får helt enkelt vila sig inne medan Ella och
Alice umgås.

På måndag ska Vilda börja simma igen.
Min vän vill gärna vara delaktig även denna gång så
hon kommer att köra oss till rehab.
Det ska bli skönt att komma igång nu så att allt är
klart innan semestern.

Idag ska jag inte göra mycket alls.
Jag måste låta kroppen återhämta sig nu för det
har varit mycket även denna vecka.
Nästa vecka har jag också en del att pyssla med.
Jag vill ha klart med planteringen av krukor på altanen
innan fredagen då A fyller år.
Sonen har lovat att hjälpa till lite med trimmning på
tomten när han kommer på söndag.
Förhoppningsvis är Anders frisk då så de kan hjälpas
åt.
Det var en jäkla långvarig förkyldning han åkt på.
Han har haft feber sen i måndags kväll.
Hoppas verkligen att jag klarar mig ifrån den.
Nu ska jag sätta igång en tvättmaskin.
Skönt att få undan lite tvätt nu när det torkar så fort
om man hänger ut den.
Ha en riktigt härlig dag!

Kommentarer
Postat av: sofie

Jag håller tummen så att du slipper förskylningen.

Även jag ska försöka ta det lungt i dag, på grund av att jag tänker gå ner på stan i morgon kväll o titta på crossingen eller hur man nu stavar det namnet. Kram på dig.

2009-05-29 @ 08:55:59
Postat av: Mumin

Ja usch vad förkylningen är långvarig. Jag var sjuk i 1,5 vecka innan det blev bra. Vilken lycka att få hjälp med trädgården. Hoppas du får vila dig nu! Kram ha det gott! Mumin

2009-05-29 @ 12:08:21
Postat av: Di

du ligger heller inte på latsidan :) du kreativa kvinna, du gör andra saker och jag är lycklig just nu att du slipper göra allt jag gör just nu! Hoppas A blir frisk och att du får njuta av sommaren och att Vovsen får vara friska och krya och njuta! Nu är sista dagen för mig, och jag bilar söderöver i kväll, återvänder och då kanske det finns tillfälle att ses för nu gick tiden så himla fort förbi :(..

kramar

2009-05-29 @ 13:04:29
URL: http://diqueen.blogg.se/
Postat av: Anna

Perfekt Hellen..låna hem vänner som fixar trädgården..kan tro att det var kul med en kompis till V & E..en härlig helg ser det ut att bli..

2009-05-29 @ 14:00:05
URL: http://filipendula.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0