Fredag.


Gårdagen gick i rasande fart.
Även prinsessorna var det fart på.
De får inte leka med varandra ännu pga Vildas knä men
så länge de ligger på golvet och bara tuggar på varandra
får de hållas en stund.

Vilda har en massa energi nu så det är bra om hon får
utlopp för en del av den genom att munhuggas med
Ella.
Dock är nog Ella den som blir tröttast.

Läkarbesöket gick bra.
Jag tycker att det fungerar hyfsat med Enbrelen och vill
stå kvar på den vilket läkaren också tyckte.
Bra när man kan vara överens.
Sen att jag har mycket problem av mina atroser är inte
något som går att göra så mycket åt mer än med
värktabletter.
Jag är glad att min RA har stabiliserats lite i allafall.
Man kan inte få allt.

Just nu är det lite för mycket runt mig vilket jag helt säkert
kommer att få lida för sen.
Jag har inte ens tid och ork att göra en vettig bloggrunda.
Men det kommer att bli lugnare snart.
Idag ska jag en kort sväng på Birsta för att försöka hitta
en vit tunika att ha ikväll när vi ska på 60 årskalas.
Sen ska jag också köpa en present till min ena kusins
nyfödda dotter.
Vi ska nämligen på konfirmation imorgon och då kommer
de att vara där med lilla bäbisen så jag tänkte vara smart
och slå två flugor i en smäll.
Det är min bästa väns dotter som också är mitt kusinbarn
som ska konfirmeras.
Jag har så klart gjort ett kort men även en presentask.

Asken står lite öppen för att spetsen runt locket ska synas
på bilden.
Presentasken är gjord i min nya väska som är helt otroligt
rolig att pyssla med.
När jag får mer tid ska jag prova att göra kuvert och annat
också i väskan.

Efter den korta shoppingturen kommer min bästa vän hit
för att klippa håret på A och klorna på vovvarna.
Solen skiner och det blåser mindre än igår så efter
klippandet blir det fika på altanen.
Nu ska jag slänga lite tvätt i maskinen......bäst att passa
på när det är så bra torkväder.
Ha en härlig dag!

Kommentarer
Postat av: Nina

Underbart vackra grejor du gör!



Kraaam

2009-05-15 @ 08:47:59
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: Znogge

Oj, det var verkligen fullt upp hos dig denna helg! Men det sblir säkert mycket trevligt också! Så fint kort och ask du har gjort. Jag blir lika imponerad varje gång.



Lycka til med shoppingen och ha en härlig fredag!

kram

2009-05-15 @ 09:07:27
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Nettan

Gud vilket fint kort och ask.

Måste nog kolla i allmanackan vem som fyller år så jag kan beställa något av dig då det är mycket roligare att ge bort ett sånt kort / ask. Ha ha!



Ha en underbar dag och hoppas du hittar din tunika och present.



kram

2009-05-15 @ 09:08:18
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Eleonora

Ojoj vad du har att göra! Mycket blir det som händer - ofta periodvis - så blir det stiltje någon tid och så fortsätter det....

Skönt att Vilda mår så bra. Hon är en duktig och mycket tålig vovve.

Skönt att allt var ok hos doktorn och att du kan fortsätta med Embrelen.

Nu blir make och vovvar fina och nyklippta till sommaren.

Hoppas du hittar din vita tunika och hoppas du får riktigt trevligt på konfirmationsfesten. Såå fina saker du har gjort till konfirmanden. Hoppas hon förstår vad fint det är som hon får!

Ha det så gott söta vän. Jag har träff nu med fru dammsugare, så här får det bli adjöö. Kramis

2009-05-15 @ 10:36:59
URL: http://konvaljen.blogspot.com
Postat av: sofie

Vad tjusigt. Hoppas att du hittade tunikan. Jag skriver i morgon hur det gick hos läkaren på bloggen. Kram

2009-05-15 @ 18:48:53
Postat av: Anonym

Jag har sett kortet och asken i verkligheten - de är hänförande vackra kan jag meddela!! Helt underbara!!

2009-05-15 @ 19:53:42
Postat av: Elisabet

Vilket fint kort och fin ask.

2009-05-19 @ 14:02:19
URL: http://gobiten.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0