Söndag.


Då var midsommar över för i år men det känns knappt
som sommaren har börjat tycker jag med tanke på
den kyliga luften.
Igår var det riktigt skönt ute men bara om man satt i
solen.
Nu ska det tydligen vara varmare väder på gång.
Jag hoppas verkligen att de har rätt.

När det är sådant här väder är jag glad att stor del
av vår tomt ligger i söderläge.
Idag ska jag försöka påta lite i trädgården.
Även om vi försökt att göra det lättsamt för oss så
blir det en del att rensa ändå.
Jag håller efter så mycket jag orkar och sen har jag
en hel del hjälp av min bästa vän som gillar att rensa
ogräs.
Standarden på trädgården är inte som för några års
sen men jag börjar vänja mig vid det.
Igentligen är det samma sak inomhus.....jag orkar
inte hålla efter som förr.
Visst mår jag dåligt över det men jag börjar lära mig
att kunna strunta i det och vila och göra roliga saker
istället.
Det är inte det lättaste för en gammal pedant som
mig.=)
A hjälper så klart till men han har en helt annan
toleransnivå när det gäller städning både inne och
ute än vad jag har.
Jag tror att det är ganska vanligt att det är så att män
och kvinnor har olika smärtgränser när det gäller
städning.=)
Nej nu ska jag sluta gnälla över allt jag inte kan och
orkar gör och sätta mig vid pysselbordet en stund.
Hur det än är så lever jag ett gott och innehållsrikt liv.
Och pyssla kan jag ju oftast.=)
Ha en mysig dag!

Kommentarer
Postat av: Ninni

Gnälla måste man få göra ibland..jag är förvånad att du är så tålmodig som du är!



Ja visst städar vi olika...men det får man också lära sig leva med..haha



Ha en fin dag..kram på dig

2009-06-21 @ 09:44:16
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Sickan

Det är trist när man känner att saker "hopar" sig.

Man vill så mycket i huvudet men kroppen kan inte.



Ha det bäst!

Kramen

2009-06-21 @ 11:00:27
URL: http://sickans.nu/mylife
Postat av: Znogge

Det gäller att fokusera på det som man kan göra i stället tror jag! Ha en fin söndag.



Kram!

2009-06-21 @ 11:08:49
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Micke

Tror nog mera att OLIKA människor har olika "trösklar" för detta med städning.

Det kan med andra ord slå åt båda hållen.



Sen att få gnälla lite, herregud, skulle inte jag göra det emellanåt ahde jag nog dött på fläcken hehe

Ha de bäst!

2009-06-21 @ 12:00:30
URL: http://beckfjall1.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0