Onsdag.


Så här går Ella omkring mest hela sommaren med jord
runt hela munnen.
Det är dock inte bara hon som blir smutsigt utan allt hon
kommer i närheten av.
Dynorna i utemöbeln,soffan inne och alla som kommer
och hälsar på blir härligt leriga.
Ibland blir jag galen på allt grävande överallt men har
man en bulldog som tror att hon är en trädgårdsmästare
så får man stå ut.=)

Idag blåser det rejäla vindar här.
Sol har vi men det är ingen värme att tala om.
Hade tänkt åka och köpa lite blommor att sätta i krukor
tills på fredag när A fyller år men nu ska det ju inte bli
så bra väder så det får vänta till veckan.
Vi kommer nog att få kalasa inomhus på fredag i allafall
så då gör det inget att blomsterurnorna inte är på plats.
Igentligen ska man ju vänta till 9 juni tror jag det är innan
man planterar ut blommor här uppe för att vara säker på
att slippa frostnätter.

Planen för idag är att pyssla ihop med Malin.
Om inget kommit i vägen så kommer hon hit en stund.
Alltid så inspirerande att pyssla tillsammans.
Ha en skön dag!

Kommentarer
Postat av: Nettan

Ha ha ! Inte lätt att ha en trädgårdsmästare som hjälper till överallt. Ha ha !

Tur att inte mina killar hjälper mig, jag vill gräva själv. Ha ha !



Ha en jättemysig dag med pysslandet !

2009-06-03 @ 09:11:57
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej vännen,

Tillbaka igen i hemmet, men inte riktigt klar att börja blogga igen. Men vill gärna hälsa på hos dig. Så fina nya pysselarbeten du har gjort och många fina kort. Skönt att Vilda nu att fått börja träna. Hon verkar ju redan vara helt återställd och det är ju underbart. Hör att du har jobbigt med värken till och från. Tänker på dig så ofta - om vädret bara kunde stabilisera sig så blir du nog något bättre. Det hoppas jag på. Kram söta vännen !

2009-06-03 @ 09:25:44
Postat av: sofie

Jag har hört inte innan midsommar afton, det är nåt med järn nätter tror jag det heter. Kram på er.

2009-06-03 @ 11:36:31
Postat av: Znogge

Miss E ser likadan ut och det har faktiskt resulterat i att hon får någon sorts eksem runt nosen. Det är allt bökande som torkar ut och irriterar. Jag har försökt hindra henne men... Ja, du vet hur det är!



Hoppas er dag blir härlig!

Kram!

2009-06-03 @ 12:36:01
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Mari

Vilken duktig trädgårdsmästare du har, hihi ...

Ja, allt har ju både för och nackdelar hela tiden. Hon är ju ett riktigt mysigt sällskap oxå, så då får man ju stå ut med en del.



Vad härligt med en pysselstund med någon som är snäll och trevlig. Önskar att jag hann med det oxå, men jag har en student nästa vecka så jag får ta det först. Sen bär det av till stugan vid havet och där bor vi hela sommaren i ur och skur. Pysselsakerna får följa med och mina symaskiner.

Jag måste ju jobba oxå.



Ha det så gott / Kramar

2009-06-03 @ 12:53:24
URL: http://maradesign.blogg.se/
Postat av: Anna

Mmm man kan ha det mysigt inne med nån dag emellanåt är det faktiskt gott det med..

2009-06-03 @ 16:25:01
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Nina

En liten gris då :)



Kraaam

2009-06-03 @ 16:51:31
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: Sickan

En riktig liten jordråtta :P



tack för korten det var kanon fina!

Ha en skön kväll!

kramen!

2009-06-03 @ 18:38:17
URL: http://sickans.nu/mylife
Postat av: Helena

Varje dag funderar jag på när jag ska ta mig till dig och pyssla. Saknar det nämligen!

/Hella

2009-06-04 @ 07:08:26
URL: http://www.marihelena.net

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0