Måndag.


Det blåser och regnar fortfarnade.
Inget bra väder alls för mina onda leder.
Men vädret kan jag inte ändra på hur mycket jag än vill så
jag ska försöka göra det bästa av dagen.
Vilda var väldigt rastlös igår när regnet öste ner och vi mest
var inomhus.
Nu börjar hon bli sitt gamla vanliga jag med energi till tusen.
Jag inser nu när hon gnäller så fort hon har tråkigt att jag
skämt bort henne och helt säkert överaktiverat henne när
hon var unghund.
När jag inte är hemma och bara husse finns att tillgå gnäller
hon aldrig.
Nu försöker jag nonchalera henne när hon är gnällig men
hon är otroligt enveten och kan nästan hålla ut hur länge
som helst.
Det är tur att jag är lika tjurig jag med så nu är det viljornas
kamp här hemma.=)
Ella tar som vanligt det mesta med ro.
Vill någon leka med henne så är hon genast med på det
men annars roar hon sig själv eller hänger på Vilda eller
oss.
Lättsam är rätt ord för att beskriva henne.
Det är kul att de är så olika.....och tur för två Vildor skulle
vi inte orka med.
Så här på morgonen är de dock lugna båda två.
Ella klev upp med mig och ligger nu här i soffan och
snarkar och Vilda sover fortfarande i vår säng.
Nu ska jag passa på att njuta av lugnet och dricka en kopp 
te.
Jag har köpt en ny sort som passande nog heter semester.
Jättegott.=)
Ha en skön dag!

Kommentarer
Postat av: Mari

Det är kul att se hur olika dina vovvar är ...

Det är som att ha småbarn, de vill gärna ha uppmärksamheten, på både gott och ont.

Nu har äntligen min lilla "sjusovare" vaknat och vill ha uppmärksamhet, hihi ...

Han började med att säga " jag har inget att göra " när han vaknade, vad svarar man på sådant ? hihi ...



Vi får göra det bästa av det mesta idag / kramizar

2009-06-15 @ 09:12:53
URL: http://maradesign.blogg.se/
Postat av: Cicci

Tokfia, så hon gör.

Låter skönt med en egen stund på morgonen.

Ha en bra dag, vännen.

Kramiz

2009-06-15 @ 10:17:19
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
Postat av: Nettan

Ha en bra dag !



kram

2009-06-15 @ 11:17:28
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Znogge

Vilket passande namn på ett te! Hoppas det smakade somrigt, härligt och gott!



Våra hundar är också olika vilket är tyr för två Miss E hade nog varit tufft. Kul men tufft!



Kram!

2009-06-15 @ 12:22:37
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Micke

Ett te jag måste prova :)

2009-06-15 @ 12:41:44
URL: http://beckfjall1.blogg.se/
Postat av: Mumin

Vilken tur att du inte har två busar hemma!! Skönt med en vilsam morgon. Finns det nåt bättre? Kram Mumin

2009-06-15 @ 14:47:40

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0