Fredag.


Så har ännu en vecka gått......det var ju nyss måndag!
Vår dvärgsyren har slagit ut nu och den doftar så härligt
när man sitter på altanen.
Igår tog jag det bara lugnt och vilade mig hela dagen.
Dock hjälpte det föga för bäckenet är jäkligt ont även
idag.
Det är nästan så att jag mår bäst när det är lagom varmt.
Jag är typisk svensk där allt ska vara lagom.=)
Just nu är det inte lagom utan snarare olidligt varmt både
inne och ute.
Så här på morgonen är det skönt med ca 20 grader i
skuggan men fram på dagen blir det för varmt att vistas
på vår altan.
Vi har vår tomt i söderläge vilket gör att det knappt finns
skugga alls mitt över dagen.
Ella brukar tränga sig in under häcken men det kan jag ju
inte göra.......undra vad grannarna skulle säga då.=)
Idag ska jag åtminstonde tvätta lite......det är så härligt när
tvätten är torr efter bara några timmar på torkvindan.
Sen tar jag dagen som den kommer och gör det jag
känner att jag kan.
Vovvarna är väldigt slöa nu när det är så varmt.
Vilda gör lite halvhjärtade försök att bjuda in oss till lek
men hon orkar inte hålla på särskilt länge.
De ligger mest inne vid fläkten.
Jag är så glad att även Ella äntligen förstått att det är
svalt och skönt att ligga där.
Allt nytt är av ondo är ju hennes motto och i hennes värld
kan saker vara "nya" i flera år.=)
Nu ska jag göra iordning is te och sen blir det frukost på
altanen.
Det finns inget mer läskande än is te sådana här varma
dagar.
Ha en underbar dag!

Kommentarer
Postat av: Znogge

Det är svårt med vår svenska sommarvärme för antingen så är det för kallt eller för varmt! Själv tål jag värme bra och kan njuta när det blir tropiskt varmt medan Husse då mår direkt dåligt. I dag blir det nog lagom här för solen kämpar mot en del moln!



Hoppas du får en fin dag!

Kram!

2009-06-26 @ 10:07:12
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Agathon

Tja ba Kvinns,ja då menar jag ju självklart Brudarna Vilda och Ella.Ser att er Matte inte vill knö in sig i häcken,varför inte,ta bara med dig en liten spade eller hacka så kan hon skylla på att hon gymnastiserar och ränsar ogräs.Ett bra tips tycker jag!Här är det typ 28grader varmt idag så vi ligger mest inomhus.Matte skall ut i bekinin och klippa gräs.Då önskar vi att vi hade häck,hihihi!Fast vi har inga grannar som ser in på vår tomt så det är lugnt ändå!

2009-06-26 @ 12:38:15
URL: http://www.agathon.cybersite.se
Postat av: Gisan

Vi är nog många i Lagom-landet som skulle önska att det vore lite mer lagom. Jag hade trivts med den värmen som är idag om jag fått åka och bada. Men min stackars Prins är sjuk så vi är hemma idag. Hoppas att bäckenet bättrar sig snabbt! Kramar...

2009-06-26 @ 14:28:23
URL: http://gisans.blogspot.com
Postat av: Anonym

Vilken fin syrén!! Här har syrenen blommat över för längesedan....ja du värmen ja......ja jag tycker också lagom är bäst men att vara vid havet är det bästa man kan tänka sig vid sånt här väder. Nu får du ha en riktigt trevlig helg. Hoppas det onda ger med sig! Kram Mumin

2009-06-26 @ 14:33:41
Postat av: Mari Andersson

Japp, lagom är bäst, i alla lägen ...hihi

Vilken söt syren ni har. Visst luktar dem gott ...



Här blåser det en del, jag sitter bakom stugan i skuggan och har det så bra. Jobbar på min starta-eget plan. Det är mycket jobb med det, men jag kan ju vara ute samtidigt.



Dina höfter är ju inte riktigt snälla mot dig. Kan du inte få något som lindrar ? Men göra fina kort det kan du minsann, trots höfterna. Tur att du tycker om att pyssla.



Skickar en "massage-kram" och hoppas att den hjälper

2009-06-26 @ 16:38:15
URL: http://maradesign.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0