Tisdag.


Önskar att jag kunde slappna av och vila så som vovvarna
kan......de kan konsten att njuta av livet.
Nu är det riktigt kallt igen så vi får försöka göra av med
Vildas energi inomhus.
Man skulle ha haft ett sånt där rullband att ställa henne på
för motion behöver hon ju men i denna kyla kan hon inte
gå på promenad.
Mamma har inte haft tid att sticka så mycket nu under julen
så benvärmarna är inte klara ännu.
Mina egna leder är lika onda som igår.
Mamma och min syster var förbi på en fika men förutom det
så vilade jag hela dagen igår.
Som det är nu kan jag inte göra så mycket annat så det är
bara att gilla läget och lyssna på kroppen.
Känns skönt att vi inte har några planer inför nyårsafton.
Vi tänker bara vara hemma.......äta lite gott och mysa.
Vilda är skotträdd så det är till viss del för hennes skull vi
tar det lungt på nyår men även för att det ofta är så att jag
är sämre i lederna just den här tiden.
Nu ska jag röra på mig och se om inte lite av stelheten
försvinner i allafall.
Ha en mysig dag alla!



Kommentarer
Postat av: Ninni

Förstår att du har ont det är ju sååå kallt!

ja ett löpband vore väl fiffigt att införskaffa.



Skönt att bara ta det lugnt på nyår..verkar bli så här med..kramen

2009-12-29 @ 09:42:24
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Eleonora

Det där med löpband för vovvar har jag sett på TV i programmet på 4+ (han som kan allt om hundar) Men snart är väl benvärmarna klara och då är det väl bara att hoppas att hon vill ha dem på sig.



Låter mysigt (allt utom den onda värken) hur ni har haft det i jul och ska ha det till Nyår. Det är så synd om alla vovvar nu till nyår med alla smällare. Dom flesta hundar gillar det ju inte. Bra att ni är hemma, så att dom kan få ligga tätt intill och känna trygghet.



Ha det gott söta du och kramisar!

2009-12-29 @ 10:05:53
URL: http://konvaljen.blogspot.com
Postat av: Kerstin F

Hej Helena!

Blir avundsjuk på att Ni skall vara hemma och mysa

på Nyårsafton, vi är bortbjudna känns inte alls kul.

Hoppas att din värk ger med sig snart.

Kram

Kerstin

2009-12-29 @ 18:46:43
Postat av: Mormormu

Det är ett h-vete med denna värk! Önskar vi kunde trolla bort den bara.. Abrakadabra! Väck värk!



Fortsätt lyssna på kroppen, ta de lugnt.

Klia vovvarna på magen och andas i takt med dom..



Kramar!

2009-12-30 @ 00:53:38
URL: http://mormormu.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0