Juldagen.


Idag sov vi länge Ella & jag.
Det är jobbigt med julafton även om det är trevligt att
umgås med nära & kära.
Husse & Vilda sover fortfarande och sonen som varit här
sen i måndags är nu hos sin syster så nu är ordningen
återställd här hemma.
Om ett tag kommer jag att tycka att det är väl tyst men
just nu njuter jag av det.
Ute är det vackert som ett vykort och väldigt tyst.
Idag ska jag bara vila och ta in alla fina julklappar jag
har fått.
Av barnen fick jag helt underbara bordsvepor som passar
perfekt till våra gardiner så nu kan jag duka snyggt.
Sen fick jag 500 kr i presentcheckar på Birsta City av
svärföräldrarna.
Svärmor hade även stickat fina sockar åt mig.
Av Anders fick jag en underbar parfym från Diesel som
jag önskat mig och presentkort på 1500 kr.
Jag ska på rea imorgon med mina systerdöttrar vilket
blivit lite av en tradition nu.
Återstår att se om jag hittar något......jag är dålig på att
hitta något på rea.
Ha en vilsam dag alla & god förtsättning på julhelgen!

Kommentarer
Postat av: Eleonora

Ser att du sitter vid datorn nu och jag tackar för din rara hälsning!! Vilken härlig julafton ni verkar ha haft och såå fina presenter du fick!



Jag var hos dottern och åt av hennes underbara julbord - hon är så duktig kock, så det är en fröjd att få smaka av alla delikatesser. Med på festen var även dotterns svärmor, svägerska och svåger, så vi blev 8 personer totalt. Massor med paket under granen och de flesta - som sig bör - till de yngre. Barnbarnen, som nu är tonåringar fick många fina klappar. Jag fick underbara klappar av dottern mera flärdfulla (manicure, ansiktsbehandling bla) sådana. Idag blir det slappa men litet förberedelser inför sonen med familj besök i morgon. Då ska jag göra en jättestor lasagne och ha sallad till. Får fundera litet på entré och dessert idag.



Här har blivit varmare och det väntas mer snö säger SMHI. Dåligt plogat är det så det låter inget vidare med ännu mer snö på vägarna.



Ha det så gott idag nu Anders och du och många varma kramar från mig!!

2009-12-25 @ 10:21:52
URL: http://konvaljen.blogspot.com
Postat av: Anna ..dansar in

Ja men du Hellen det är väl så pass skönt med juldagen ..då man kan bara få göra precis vad man vill..har blir det film..mat och familjespel..vi fick spelet Geni här i julklapp..oj så lärda vi ska bli nu:)

2009-12-25 @ 11:04:54
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Ninni

Juldagen är skön inga måsten, iallafall inte för vår del!



Jag fick parfym jag med så nu sitter jag här nyduschad och doftar gott!



Ha en god fortsättning..kram kram

2009-12-25 @ 12:27:44
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Marina

God fortsättning!Vila du så att du orkar med rean imorgon!

2009-12-25 @ 13:30:49
Postat av: Znogge

God fortsättning på julen! Hoppas du gör många fina fynd i morgon.



Äldsta fröken undrade förresten vilket lim du använder till dina kort. Hon har haft svårt att hitta något bra...



Ha en fortsatt fin Juldag!



Kram

2009-12-25 @ 16:22:57
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: soffie

å va vacker bild,

God fortsättning!!

Nu undrar jag om du fortfarande gör kort till försäljning?

Isånna fall fyller min älskade pappa 65år den 17Januari skulle gärna vilja ha ett vackert han älskar segelbåtar,

Grattis pappa ska det stå på det,

Kram till dej du har nog kvar min mail va?

2009-12-25 @ 17:41:17
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Petra/Paradise

OOH! Låter som en toppenbra dag trots lite ångest.

Jag vet vad du menar..det är första året jag faktiskt själv var lite anti till dagen..annars brukar jag se fram emot dagen D..

Men den gick å blev mycket bättre än förväntat! =)



Hoppas du hittar något på jakten av fynd i readjungeln!! =D

MÅNGA KRAMAR Petra

2009-12-25 @ 20:36:05
URL: http://paradises.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0