Fredag.


Hade hoppas på att vakna pigg som en mört men inte då.
Detta mörker gör mig galen snart men nu ska det tydligen
bli kallare och ev lite snö i mitten av nästa vecka.
Jag tror att även vovvarna känner av detta väder.
Vilda som brukar gnälla så fort det inte händer nått kul är
nöjd med att mest ligga i soffan och mysa.
Idag måste jag försöka få undan lite här hemma så att det
ser hyfsat ut åtminstonde på ytan.
Jag hoppas att jag hinner och orkar sitta en stund vid
pysselbordet också.
Igårkväll började jag nämligen att klä in en liten chokladask
som min svägerska och hennes man ska få på julafton.
Det är hos dem vi ska fira jul i år.
Jag är inte alls bra på att klä in askar så jag är inte ett dugg
nöjd med resultatet men jag försöker intala mig att det ska
synas att det är handgjort.
Det som är kvar att göra på den nu är att dekorera locket
och insidan.
Blir jag nöjd med det så kanske jag visar den här i bloggen.
Nej nu är det bäst att försöka reka igång mina stela leder
och sakta men säkert börja beta av dagens måsten.
Ni glömmer väl inte att det är en ny utlottning på söndag och
det är inget kort den här gången utan nått annat lite juligt.
Ha en mysig dag alla!
Kram

Kommentarer
Postat av: Cicci

Vad spännade det ska bli att se din ask.

Hoppas du inte tar ut dig idag.

Kramiz vännen

2009-12-11 @ 09:13:47
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
Postat av: Mumin

Du fixar asken säkert så duktig som du är med dina pysselfingrar:)) Hoppas du kommer igång idag, men ta det varligt. Kram Mumin

2009-12-11 @ 10:12:08
Postat av: Eleonora

Men du är ju för duktig som kör med tävlingar fast du har värk och elände. Klart att din ask kommer att bli fin. Och det SKA synas att det är handgjort. Det är ju det som är det fina i kråksången. Dutta litet på ytan tycker jag låter bra. Ska nämligen göra likadant själv, eftersom denna dag går åt till att pynta, duka och fixa i lokalen inför morgondagens julfest. Och morgondagen går åt till matlagning fram till kl 2 för kl 3 startar julsångerna!

Ha det gott söta vännen och stor kram. På söndag ska jag vara med och tävla. Absolut.

2009-12-11 @ 10:47:27
URL: http://konvaljen.blogspot.com
Postat av: Sickan

Jag är oxå ur less på detta väder. Trött är bara förnamnet.

Man fullkomligt dräneras på den lilla energin man har!

Ha det bra!

Kram

2009-12-11 @ 11:41:55
URL: http://sickanochalltomkring.blogspot.com

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0