Onsdag.


Idag skiner solen vilket så klart är härligt men samtidigt så
börjar jag känna av pollenallergin som så snällt bara dök
upp i fjol.
Jag trodde att det kanske var en tillfällighet eftersom jag
aldrig känt av pollen tidigare men sån tur hade jag inte.
Dagarna bara försvinner nu utan att det blir särskilt mycket
gjort här hemma.
Ikväll ska vi försöka att komma iväg och kika på sonens nya
lägenhet.
Jag vill inte gärna lämna Vilda men en kort stund klarar hon
sig.
Vi har barngrindar som vi använder när vi behöver dela på
vovvarna.
Då kan de se varandra och har på så sätt lite sällskap ändå.
Nu ska jag passa på att fixa en tvättmaskin medan vovvarna
vilar på maten.
Ha en skön dag!

Kommentarer
Postat av: sofie

Här skiner oxå solen.Kram

2009-04-22 @ 09:33:06
Postat av: Camilla

Hallå där hemma!



Jag har också pollenallergi och äter iof receptbelagda tabletter och tar sprutor. Ett tips är att Du kan prova Cetrizin eller Kestine (lite dyrare) som är receptfria på Apoteket...



Ha det gott!

2009-04-22 @ 10:03:33
Postat av: Carina

...att leva med "Bullar" är som att äta pepparkakor och popcorn - man får aldrig nog av dem...



Pollen grejen - är även gissel för mig... märkligt men varje år börjar jag ta medicinen försent, hoppas alltid att det är någon rackarns förkylning som slagit till. Det brukar sluta med inflammation i både bihålor och lungor! Så i år ska jag faktiskt skärpa mig. ringa läkaren och få medicin inringt... ska bara kolla så det inte är en förklyning på gång igen - först...

2009-04-22 @ 15:53:09
Postat av: Ninni

Jaha pollen har börjat hos er också nu..jag har haft besvär i ett par veckor minst!



Trist är vad det är..Var sonens lägenhet fin??



Kramen

2009-04-22 @ 16:04:17
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Znogge

Nog är det pollen i luften alltid! I går kliade det i mina ögon hela tiden. Men då var jag också ute mycket.



Spännande att se sonens nya lägenhet kan jag tänka!



Kram och ha en fin kväll!

2009-04-22 @ 16:33:24
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: monica

hahaha vilken skön bild!!

pollen är skit jag käner också av det ,men kommandoran blir bara verre verre !

2009-04-22 @ 20:01:25
Postat av: Anna

Hmmmm det är inte kul med pollen du..det har verkligen tilltagit här nu kan man säga..hoppas det håller sig inom rimliga gränser iår..

2009-04-22 @ 21:23:20
URL: http://filipendula.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0