Torsdag.


Nu har jag vaknat till efter den otroligt jobbiga gårdagen.
Resan ner till Strömsholm gick över föräntan.
Men väl där så blev det mindre roligt.
Det visade sig direkt att båda benen måste opereras.
Vänster knä som opererades för två år sen var mer glappt än det högra
som hon visat smärta i.
Att hon har mer ont i det högra beror förmodligen på att hon har en större
miniskskada där en på vänster sida.
Sen säger han att det inte alls är säkert att det går att operera henne.
Då slutade jag att andas.
Efter en massa röntgenplåtar så konstateras det i allafall att det går att
operera men hur resultatet blir går inte att säga.
Det beror på hur det ser ut inne i hennes knän vilket inte går att se helt
på röntgen utan det får vi veta idag när de opererat.
Jag fick en chock kan jag säga men efter att ha oroat mig för att måsta
ta med henne hem utan operation så kändes det inte lika jobbigt att
lämna henne sen.
Alla blev så kära i henne och en sköterska jag pratade med sa att du
behöver inte oroa dig över att hon inte ska få uppmärksamhet för det
viskas redan i korridorerna att vi fått in en bulldog.
Vetrinären satt hela tiden på golvet och myste med henne medans
han gjorde undersökningen så det kändes som att hon kommer att
få det bra där i några dagar.
Så nu är det bara att hoppas att operationen går bra idag.
När den blir vet de inte men vetrinären som opererat ringer så fort det
är klart........så jag kommer att sitta här och vakta alla telefoner.
Det är det högra benet de opererar idag sen blir det operation i början
på nästa år på vänster ben.

Mitt 14 åriga kusinbarn var med på resan ner för att provrida ett par
hästar på Strömsholm.
Det var lite skönt att kunna fokusera på det efter att ha lämnat Vilda.
Hon var så nervös stackarn för Strömsholm är ju en anrik ridskola
och det satt en massa gymnasieelever och tittade när hon skulle rida.
Men det gick hur bra som helst......hon avverkade hinder på hinder.
Hon fastnade för en av hästarna......en 7 årig vallack som var en
mörkbrun ståtlig kille.
Han hade ett jättefint steg och med en sån häst kan hon både rida
dressyr och hoppa.

Efter provridningen så vände vi hemåt och även om det kändes
jobbigt att lämna Strömsholm utan Vilda så gick resan bra.
Min vän som körde både ner och hem var förstås trött men vid
gott mod.........vi kan som tur är vila oss idag både hon och jag.
Ella hade skött sig bra.
Hon hade ätit lite dåligt men annars hade hon varit som vanligt.
Än så länge har hon inte saknat Vilda så att vi märkt något men
vi får väl se hur det blir idag nu när det är bara hon och jag hemma.
Idag blir det som sagt passning av telefonen och en massa vila
för min arma rygg.
Det var den som tog mest stryk av den långa bilresan.
Jag har en del kortbeställningar att pyssla med vilket känns som
en jättebra syssla idag.
Nu ska jag se om jag kan få liv i Ella som fortfarande ligger och
myser i vår säng........hon har inte legat med oss hela natten utan
jag lyfte upp henne vid 7.
Jag återkommer lite senare och berättar om hur operationen
gick.
Tack för alla era underbara kommentarer.......ert stöd betyder
jättemycket.
Ha en mysig dag!

Kommentarer
Postat av: Ninni

Oj vilken chock för dig..men va skönt att det blev operation trots allt!



Men sen ska ni gå igenom det en gång till phu va jobbigt!

Är det vanligt att just Bulldogar råkar ut för det här??



Vila dig nu...kram kram

2008-10-23 @ 09:41:54
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Kan förstå att hon blev poppis det "lilla" charmtrollet. Kommer säkert att gå jättebra. Som sagt jag håller både tummar och tår.



Här ska det också pysslas idag och ikväll kanske äldste sonen kommer hem och hälsar på. Var ett bra tag sedan. Saknar honom massor.



Vi kanske kan höras lite senare.

Kram till dig vännen/Gunilla

2008-10-23 @ 09:48:28
URL: http://kortnilla.blogg.se/
Postat av: Nettan

Det är inte lätt att lämna sina små älsklingar bara så där. Och absolut inte att höra att dom måste göra om det.

Jag hoppas självklart att vetten ringer och säger att det har gått super och att hon mår jättebra.



Jag och killarna håller tummarna för er.



kram

2008-10-23 @ 09:52:22
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Nina

Oooj, men sicket elände. Hoppas verkligen att de kan "laga" henne så hon blir bra för alltid.



Förstår att det är att vakta telefonen idag och att du inte kan tänka på annat.



Kram på dig!

2008-10-23 @ 10:23:10
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: Carina

Oj då - vi fortsätter hålla alla tummar och klor - å så hoppas vi på positivt besked senare idag!



Kram!

2008-10-23 @ 10:57:22
Postat av: p

Oj då,här har det hänt massor,hoppas hon repar sej snabbt o inget kul när det e såna där saker men det ordnar sej säkert ska du se,skönt att de kan operera henne ändå.. Kram på dej !=)

2008-10-23 @ 11:23:39
URL: http://dentatuerademamman.blogspot.com
Postat av: Eleonora

Ojojoj, vad jag lider med dig. Stackars lilla Vilda. Hoppas nu på att operationen går bra och att veterinären kan ställa allt till rätta. Förstår att du är nervös och orolig, men du får väl ägna dig etra mycket åt Ella under tiden. Det behöver nog hon också. Tänker på dig och Vilda och håller tummarna att allt ska gå bra. Massor med kramar

2008-10-23 @ 11:56:46
URL: http://konvaljen.blogspot.com
Postat av: Znogge

Åh min vän, jag håller alla tummar för er lilla Vilda och att allt ska går bra.

Kramar från mig, Herr Hund och Miss E!

2008-10-23 @ 12:22:32
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ragnvi

Uj, uj! Väntan är det värsta!

Styrkekramar från Trönö!

2008-10-23 @ 12:31:58
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Monica ♥♥♥

usj för att vänta , men dett ablir bra Helena tur dom tog henne!

Kram på dig

2008-10-23 @ 13:39:22
URL: http://monicasbakpunktcom.blogspot.com/
Postat av: Vida

Förstår att det känns jobbigt att lämna bort henne men det verkar ju verkligen vara bra personal så det går säkert bra. Håller tummarna!



Kram från Liv

2008-10-23 @ 21:30:42
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0