Tisdag.


Så här ser det ut hos oss just nu.
Vovvarna har ätit och varit ute i den kalla morgonen så nu ligger de och
sover gott.
Det gick mycket bättre nu på morgonen än igår när det formligen var
kaos här.........vi har fått in lite rutiner nu.
Den upplåsbara kragen vi köpte igår fungerade bra på dagen men på
kvällen när vi skulle lägga oss så kunde Vilda inte alls komma till ro.
Jag vet inte om det är att hon är ovan med den bara men det kändes
som att hon inte gillade att hon inte kunde lägga ner huvudet på golvet
riktigt.
Hon fick sova i den gamla vanliga kragen istället.

Så här snygg är hon i den uppblåsbara kragen.=)
Ella var väldigt nyfiken på vad hon hade runt halsen först.
Hon kan både äta och dricka med den på och det är smidigare för henne
att röra sig så jag hoppas att hon kan vänja sig att sova i den också.
Jag var lite orolig för hur vårt försäkringsbolag skulle ställa sig till att Vilda
skulle behöva ännu en operation men det gick jättebra.
Eftersom det var lite mer komplicerat så blev det några tusen dyrare än
vad en TPLO vanligtvis kostar så hela kalaset gick lös på 30 000 kr.
Då är man glad att man har en bra försäkring.
Dessutom måste hon ju operera det andra knät om ett par månader
och även om det kanske inte blir lika dyrt så kostar det minst 25 000 kr.
Vi har valt att ha ett högt tak på våra hundförsäkringar och det kommer
väl till pass nu.
Idag ska rehabpersonal från Strömsholm ringa så jag får veta vad det
är som gäller nu framåt.
Just nu är det mest vila och väldigt korta promenader som gäller men
om någon vecka är det dax att börja mer riktig rehabträning.
Förutom att passa telefonen så ska jag inte göra så mycket mer idag
en att vila och bara vara.
Jag känner mig mentalt helt slut nu när oron har släppt och kroppen
känns helt mörbultad.
Anders har tagit ut ett par dagar semester för att hjälpa mig men också
för att vila sig..........han är också helt slut efter några galet jobbiga
månader på jobbet också detta med Vilda ovanpå det.

Igår blev det inte just någon tid över till att pyssla men idag hoppas
jag att jag kan få en stund över till att sätta mig vid pysselbordet.
Det är som balsam för själen att sitta där och klippa och klistra en
stund.
Idag ska jag också försöka att få mer tid att sitta vid datorn så att jag
kan besöka er alla.
Ha en härlig dag!

Kommentarer
Postat av: Nettan

Vi har också provat en sån där uppblåsbar krage, men trot eller ej så är killarna så inninorden viga så dom kan nästan slå knut på sig själva och kommer åt överallt ändå. Ha, ha !

Så vi får köra med den tråkiga plastkragen från sjukhusen om dom får nån.



Ha en jätteskön dag.



kram

2008-10-28 @ 08:50:45
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Di

Å vad bra att det gick bra!! Glad för er skull och skickar dig en stor stark bamsekram och önskan om mer kraft till dig! Det är naturligt att bli trött!

Kram kram

2008-10-28 @ 09:06:30
URL: http://diqueen.blogg.se/
Postat av: Åsa/asamia

Vad skönt att hon är hemma igen, hoppas ni också kan få landa o vila nu. Ska bli kul att se vad du pysslar.

2008-10-28 @ 09:13:06
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Grannfrun

en månad? kommer hon vara nyopererad till jul? =(



Sköt om er alla 4 nu.

2008-10-28 @ 09:29:51
Postat av: Znogge

Visst är det tur att man har dem försäkrade! fast tur och tur, det är närmast en självklarhet! Vi har valt dubbel veterinärvårdsersättning och det behövs för djursjukvårt är mycket dyrt! Bara Miss E:s blodprov kostade 900 kronor! Men jag skulle aldrig tveka för pengarnas skull!

Kram till er!

2008-10-28 @ 09:42:20
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Pia med Agathon och Adina

Vi är jätteglada att se att allt gått bra så långt!Ja rutiner är ju a och o för att man skall få det drägligt!Sköt om dig och din lilla familj nu och ha det bra vid pysselbordet!

2008-10-28 @ 09:53:40
URL: http://www.agathon.cybersite.se
Postat av: Sickan

Men vad skönt att försäkringen täckte detta!!!

Tänkte väl det,det hade varit för dåligt annars!

Skönt att ni kan var hemma båda ett par dagar.

Kan behövas!

Kram på er!

2008-10-28 @ 12:56:13
URL: http://sickans.nu/pentaxk100d
Postat av: Ninni

Förstår att du är helt slut...hihi va kul hon såg ut i kragen!

Jag tycker hon ser jättesur ut...vila dig nu vännen.kramen

2008-10-28 @ 13:29:02
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Monica ♥♥♥

va skönt att ni har högt tak!

Tycker den första bilden är så gullig!

ska man ligga här hela dan?

2008-10-28 @ 14:44:59
URL: http://monicasbakpunktcom.blogspot.com/
Postat av: Anna

Men du alltså...första bilden där..jag bara älskar dina sköna hundar...fattar inte vilken skön stil dom har...kan dock förstå att det är jobbigt med allt kring Vilda..du..bra att vara ordentligt försäkrad...verkar dyrt att ha prinsessor i sitt hem.. Kram från Anna

2008-10-28 @ 17:00:33
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Ingegerd

Nu har jag läst igenom de flesta inläggen ang Vilda och jag förstår verkligen vilken oro ni känt inför operatione. Även eftervården är så oerhört viktig, men det är ju utom alla tvivel att ni är så kompetenta att klara den. Fantastiskt att det ges veterinärbehandling för sådana här komplicerade fall. En så tung hund lider nog mycket av en patella-luxation. Mina pappisar skulle kunna klara det ev utan op, de är så lätta i kropparna. Tursamt nog har de bra knän, men det är inte helt ovanligt i vår ras med PL. Jag har aldrig provat den uppblåsbara kragen, tror mina kommer åt op-området då, så jag har använt tratt.

Massor med kramar till er och hundarna, de är så underbara att se här på bilderna!

Postat av: Marina

Men lilla sötnosen!!Den där kragen ser ju väldigt smidig ut om man jämför med dom "vanliga"

Skönt att försäkringen täcker, med tanke på att det snart kommer en op. till snart!Åh precis innan jul oxå!

Men vad gör man? Hon måste ju må bra, det är ju det viktigaste!

Ha en jätte bra onsdag med dina fina sessor!

2008-10-29 @ 06:37:05
URL: http://http//marinasblogg.se
Postat av: Eleonora

Gulle, så söt Vilda är i den turkosa kragen. Undra på att Ella undrar vad det är hon har på sig. Hoppas att hon kan ha den kvar när hon ska sova i fortsättningen så att hon inte slickar på det behandlade knäet.



Förstår att du är alldeles slut. Sov och vila du så mycket du kan nu när Anders kan vara hemma och vara till hjälp och stöd. Kram till er båda

2008-10-29 @ 14:57:35
URL: http://konvaljen.blogspot.com
Postat av: Johanna

Vi har också en Engelsk bulldog och jag undrar vart dina bullar är försäkrade? Hoppas allt är bra med er och bullarna :)

2008-11-14 @ 12:19:57
URL: http://maoie.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0