Fredag.


Idag är det riktigt kyligt ute.
Inga minusgrader än men det blåser isvindar.
Snöar lite gör det också men det är bara mysigt tycker jag.
Vilda sov ända till 6,30 imorse vilket är rekord sen hon opererades.
Skulle hon få sova i vår säng som hon brukar så skulle hon antagligen
sova till 10 som vanligt men det är för tidigt att låta henne gå på så
ojämt underlag som det är i sängen.
Hon skötte sig jättebra igår när vi var borta en stund men Ella däremot
som fick följa med hon tyckte inte alls att det var någon höjdare.
Hon tyckte nog att det var alldeles för mycket folk och utan Vilda blev
det väldigt stressande.
Förut har det funkat bra att ta med bara henne men det var längesen
vi gjorde det så hon är kanske lite ringrostig.

Det blev inte alls så mycket gjort igår som jag hade önskat men det
är bara att ta nya friska tag idag.
Jag vet att jag lägger för mycket energi på att pyssla om Vilda och
jag har väldigt svårt att släppa tankarna på allt runt henne vilket gör
att jag blir väldigt trött.
Det är sån jag är som person och jag är likadan när det gäller
barnen,Anders eller mina nära vänner.
Är det någon som har det jobbigt så finns jag där till 100 %.
Just nu är det Vilda som behöver lite extra omsorg och då finns
jag vid hennes sida.
Nu ligger hon här på sin prinsessbädd med en mysig fleesepläd
som jag lagt om henne och sover lugnt och fridfullt.......då mår jag
bra.=)
Ella ligger på sin bädd bredvid Vilda och sover hon också.......hon
låter som en perkulator när hon snarkar så jag blir nästan lite
kaffesugen.=)
Utanför fönstret faller snön och i cd-spelaren snurrar IL Divos
julskiva.......jo jag vet att det är lite tidigt men den är så bra.
Jag har tänt en massa ljus och sitter här och myser i min
flanellpyamas med en pläd om mig.......det är vardagsmys på
hög nivå.=)
Trots att jag lever ett ganska begränsat liv så har jag en otroligt
bra livskvalite och det är jag väldigt tacksam för.
Nu ska jag krypa upp i soffan och läsa nya nummret av
Drömhem & Trädgård
Ha en härlig fredag!

Kommentarer
Postat av: Nettan

Va mysigt det lät.

Ska nog själv sätta på lite kaffe och mysa lite med killarna.



Ha en mysig dag - och ta inte ut dig för mycket nu.

kram

2008-10-31 @ 08:16:57
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Helena

Önskar dig en tervlig helg!

/Helena

2008-10-31 @ 08:34:23
URL: http://www.marihelena.net
Postat av: Ninni

Mmmmm får jag komma jag med och mysa under en filt!

Vill helst inte sticka ut näsan..det blåser och känns iskallt..usch!



Klart att du pysslar om dina hundar när de mår dåligt..skulle ajg med göra.

När min kisse var sjuk så hade jag haft lust att vara hemma..det borde finnas vat och vah...hhaha det finns ju vab!!



Ha en skön dag under filten...kramen

2008-10-31 @ 08:39:59
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Eleonora

Du ÄR verkligen den underbara människa jag trott att du är! Månar och pysslar om andra och därför får du väl mycket tillbaka också. Vilda kommer nog att återhämta sig mycket snabbare pga din otroliga samvaro med henne. Och lilla Ella behöver minsann inte känna sig utanför. Du pysslar ju lika gott om henne.



Bilden är fin och rätt mycket snö ser det ut som ni har fått. Den kom väl litet för tidigt i år, eller? Det låter även supermysigt att du pysslar med dig själv också. Det är viktigt! Mysfilt, härlig tidning, varm pläd och snarkande vovvar .... vilken lycka! Fortsätt ha det så gott .. många kramar

2008-10-31 @ 09:13:13
URL: http://konvaljen.blogspot.com
Postat av: Nina

mmm... Il Divos julskiva... den skulle jag haft. För jag tror att den är bra, de är ju bra på andra skivor!



Det snöar. Det har jag kommit på sedan jag skrev mitt inlägg. Då var det bara enstaka snöflingor och helt acceptabelt. Men antar att det bara är att hacka i sig... det ska ju bli vinter.



Känner mest för att mysa i pyjamas och morgonrock med tända ljus och lite julmusik... men då blir det inget flyttat. Jag vill vila nu!



Ha en skön mysdag med dina hundprinsessor! Kram

2008-10-31 @ 09:21:31
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: Znogge

Så skönt att allt gick bra när ni var på kalas i går kväll. Jag förstår mer än väl att du lägger all din tid på hundarna just nu. Du är ju hemma och man vill ju dem så väl! När Vilda är ännu bättre kan du ju ta igen det som inte hunnits med. Nej, jag är säker på att hon, och även Ella, mår väldigt bra av din omsorg!



Kramar!



Kramar!

2008-10-31 @ 10:41:46
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Cicci

Låter helt underbart. Ja, i alla fall det som inte hade med snön att göra.

Ha en skön dag.

Kramiz

2008-10-31 @ 11:01:38
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
Postat av: Vida

Härligt med snö! Jag längtar verkligen efter det.. tycker om när det är riktig vinter.



Lev väl!



Kramar från Liv

2008-10-31 @ 15:16:58
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/
Postat av: Sickan

Man blir helt klart lika bekymrad för ens djur som en "mänskliga" familj!

Det är ju bara så................men det fattar bara de som verkligen är djurvänner och älskar sina djur och inte bara ser dom som en "accessoar" (säkert felstavat)



Kram på dig och sessorna!

2008-11-01 @ 07:35:17
URL: http://sickans.nu/pentaxk100d

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0