Söndag.

171507-1118
Nu ska ni få se mina nya gardiner i vardagsrummet..........den breda
panelen hade jag innan men den mitt på är ny.
I det andra fönstret vid matrumsbordet hänger en vit linnepanel och det
blev bra tycker jag........det hade blivit rörigt om jag valt något med mönster
även där.
Gårdagen var helt underbar.
Utemöbeln kom på plats och vi satt ute och fikade blåbärspaj med dottern
och hennes sambo.
När jag var hos optikern förra veckan så frågade hon om jag var allergisk
mot pollen och jag sa nej..........nu börjar jag tro att hon har rätt ändå.
Jag är åter igen täppt i näsan och ögonen rinner och kladdar men jag
vet inte om det blir så av pollen.
Hon såg även att jag hade fått blåsor under ögonlocket som det var
gränsfall om det måste behandlas med droppar så det kan ju även vara
det som är problemet.........fast det borde jag väl inte bli täppt i näsan av.
De visar väl sig tillslut vad som är fel.
Det är lite disigt ute idag men jag hoppas att solen orkar titta fram igenom
molnen.
Vi har inga direkta planer utan vi får se vad vi gör av dagen.
Så här ser det ut i soffan just nu.=)
Ha en skön dag!
171507-1089

Kommentarer
Postat av: Znogge

Så snyggt det blev! Jag blir precis som du i ögon och näsa så jag harhelt klart en släng av pollenallergi. Min ögonläkare anade det för några år sedan men jag har inte testat mig. Just nu är det knökfullt med björkpollen i luften så jag har mina aningar...
Ha en fin pingstdag både två- och fyrbenta!

2008-05-11 @ 10:35:43
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ninni

Visst kan det vara allergi, det är ju olika, jag blir tex mest täppt i bröstet och mina ögon svider!

gardinerna är görsnygga...ha en skön dag skiner solen??
kram, kram

2008-05-11 @ 10:46:18
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Monica

kan säkert vara pollen prova så kanske det hjälper med ögondroppar"näsdroppar!
Va fina gardinerna blev !!

2008-05-11 @ 11:50:08
Postat av: Margaretha

Det blev jättesnyggt med dom nya gardinerna....man blir nöjd och glad över en liten uppiffning...eller hur???
Så helskönt väder...jag måste gå in och svalka mig ibland.....o då passar jag på att skicka iväg en kommentar, annars blir det inte mycket tid framför datorn när solen skiner.....
Ha det gott
Kram
Margaretha

2008-05-11 @ 13:36:19
Postat av: Erica/Scrapkatt

Hej Helena!
Tack snälla du, för kommentaren på min blogg. En sak jag funderat mycket på är vad man ska ta för pris.. vad tar du för dina kort? tar du olika beroende på hur mycket du arbetat med dem? Om du inte vill svara i bloggen, maila mig gärna: [email protected]
Ha en fortsatt trevlig helg! kram, Erica

2008-05-11 @ 14:24:01
URL: http://scrapkattenskrypin.blogspot.com
Postat av: Helena

Hej på er!
Vad kul att ni fått till det på altanen. Dax att göra ett besök o prova det då;-)
Ett stort lycka till imorgon nu då!! Skönt att det blev i sundsvall till slut, för er alla. Särskilt för vilda förstås, som slipper den hemska bilresan:-)
Kraaam

2008-05-11 @ 17:57:55
Postat av: Erica/Scrapkatt

Hej igen! Glömde svara på din fråga, blommorna jag använt på kortet är gjorda med retrostansar, den stora samt medium och liten. De
har tidvis varit väldigt svårt att få tag i dem, har ingen aning om hur det är nu. Speciellt medium har varit svår att få tag på. Hoppas du hittar dem, ska hålla utkik åt dig då jag tittar i webshoparna.

2008-05-11 @ 18:16:20
URL: http://scrapkattenskrypin.blogspot.com
Postat av: Christina

Så snyggt det blev med gardinerna....
Ha en skön kväll vännen
Kram

2008-05-11 @ 18:45:20
URL: http://qinna.blogspot.com
Postat av: Anna

Fint med gardinerna....ajg har oxå lite bredare i vissa fönster. Breda fönster.. breda paneler. Vilken underbar helg det har varit.

2008-05-11 @ 19:55:25
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: curlingmormor

Vilka snygga gardiner, det ser så fräscht ut. Visst är det kämpigt med den här pollenallergin, jag brukar klara mig ganska så bra peppar peppar, men jag äter ju Kestine och droppar i ögonen vid behov.
Kramizzzz

2008-05-11 @ 22:24:47
URL: http://curlingmormor.wordpress.com
Postat av: Cina

Åhh så snygga gardiner, det blev ju så ljust och somrigt. Jag blir täppt, snorig men behöver inte snyta mig. Kliar i ögonen emellanåt. Köpte Livostine nässpray på Apoteket - kanonbra !! Finns i ögondroppar också har jag för mig.
Ha en fin vecka vännen! vi har haft mellan 26 - 29 grader i skuggan :)
*kramar*

2008-05-12 @ 00:00:01
URL: http://dreamcatched.blogspot.com
Postat av: Anna

vad snyggt med bredare gardiner baktill :)
Härligt med nytt.

2008-05-12 @ 11:16:22
URL: http://www.annapanna.nu
Postat av: Maria

Åhh,sååå gosiga dom är dina fina voffsingar,så fin bild på dom två!=)Så besvärligt om du fått pollenallergi,många som har besvär av pollen.

Gardineran är ju riktigt snygga,fint med mönster..jag har också panelgardiner som hänger i

mitt vardagsrum.=)



Kram Maria

2008-05-14 @ 15:46:10
URL: http://ann-jeanette.blogspot.com

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0