Lördag.


Det är lite disigt ännu men jag hoppas att det blir lika varmt och skönt
som de varit de sista dagarna.
Igår spenderade jag det mesta av tiden på altanen.
Jag har köpt en hortensia och en lavendel som jag ställt där och till
veckan ska jag fortsätta att fylla på med blommor.
Det känns lite kalt där just nu men än kan det komma frostnätter här
uppe så jag försöker att inte ha alltför bråttom med blommorna.
Vi har inte fått just nått regn alls så idag måste vi få ut slangvindan så
vi kan vattna lite.
Syrenerna är på gång att slå ut och dvärgsyrenen vi köpte i fjol ser ut
att ha klarat sig fint.

Vildas ben är bättre nu när hon får rimadyl igen......jag ger henne halva
dosen och det tycks räcka.
Ella däremot haltar på så jag får nog ta och ringa vetrinären till veckan
om hon inte blivit bättre.
Eftersom det är ett framben så finns det ju inget korsband som kan gå
av vilket känns skönt.
Antagligen har hon sträckt sig men det kan ju även ha blivit en
inflammation och då behöver hon kanske medicin.

Idag ska det fållas byxor och strykas kläder inför svärmors kalas.
Vi ska vara där vid 16 så vovvarna får klara sig själv några timmar tills
jag kommer hem.
Jag orkar inte med mer en några timmar även om jag mår bättre nu än
tidigare så jag åker hem till vovvarna och Anders stannar kvar hos mor.
Nu ska jag ta Enbrelsprutan som jag lyckades förtränga igår och sen
är det dax att börja fixa med lite kläder.
Ha en härlig lördag!

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Vad roligt att du gillar mina foton.

Ha det så trevligt på kalaset.

Kram

2008-05-31 @ 08:06:19
URL: http://evalena.blogg.se/
Postat av: Christina

Åhh så fint du har det....skönt väder vi har nu.

Ha en riktigt härlig dag vännen

Kram

2008-05-31 @ 08:35:23
URL: http://qinna.blogspot.com
Postat av: Malin

Ha en härlig dag och ett roligt kalas! =D Vi får främmande nu som kommer att vara här till sent! Daniel och Benny ska rensa ur garaget och köra skräp till blåbergstippen. Jag och Carro ska jäsa med barnen haha =) tur att man har dom att passa för annars hade väl vi oxå åkt på att rensa ;P



Kram!

2008-05-31 @ 10:23:02
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilken mysig altan!



Här är det strålande väder ca 20 grader i skuggan..jag njuter i fulla drag.

Hoppas du får en riktigt härlig dag utan en massa värk.



Många kramar Ninni

2008-05-31 @ 10:38:12
Postat av: Znogge

Det märks att vi ligger före söderöver för syrenerna är utblommade för ett tag sedan. Så många sommarblommor har det inte blivit - eventuellt köper jag några i morgon! Hoppas du får en trevlig dag hos svärmor och att det blir en glad 70-årsfest!

Kram!

2008-05-31 @ 10:50:22
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Anna

Det där ser gött ut..sitta & sola lite? Här är det "bränna" som gäller..svettas i solen men kroppen mår kanon bra nu!

Puss på vovvarna & embrel vadå? tittarmigomkring

2008-05-31 @ 12:32:58
URL: http://meohmylogpartaj.blogspot.com
Postat av: LillBlomman

Här börjar syrenerna blomma över, lite deppigt! Allt går så fort i värmen! Hoppas att du haft en trevlig stund hos svärmor!! Kramen!

2008-05-31 @ 14:52:38
Postat av: TinaStina

Här har syrenerna slagit ut redan och jag som var lite för snabb har lyckats ha ihjäl två pelargoner i förra veckan när vi hade ett par frostnätter :-(. Men nu verkar det vara över, vi ligger väl lite före er här i södern :-)



Har kikat igenom din blogg och vovvarna är lika söta på alla bilder som vanligt. Tyckte jättemycket om tackkortet du gjort. Stämpeln är urgullig och färgerna underbara. Och sen undrar jag vad det är för bokstäver du använt till "tack"? Är det thickers? Snygga är de i alla fall.



Kram!

2008-05-31 @ 22:20:18
URL: http://tinastina.bloggagratis.se
Postat av: curlingmormor

Jag var nere på vår blomsteraffär idag och har beställt en "stor" lavendel, tycker att de är så vackra.

Hoppas att ni fick det trevligt hos svärmor!!!!

Kramizzzz

2008-05-31 @ 23:04:42
URL: http://curlingmormor.wordpress.com
Postat av: Marina

Jag har nästan en likadan häng lykta som dig..Köpte den här om dan för 149 kr när jag var i väg med kollegan och handlade!

2008-06-01 @ 20:39:15

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0