Tisdag.

171507-629
Fy vilket tråkigt väder.....det är dimmigt och regnet hänger i luften.
Som jag skrev igår så kändes det som jag hittat en sjukgymnast som
passar mig.
Hon var jättelätt att prata med och hon var duktig på att förklara hur
kroppen fungerar när man har kronisk värk.
Det viktigaste vi kom fram till är nog att jag måste acceptera att jag
inte orkar lika mycket nu som för ett år sedan......jag måste acceptera
att jag blivit sämre.
Min kropp mår inte bra av att jag alltid pressar den till max.
Jag måste lära mig att vila även de dagar jag känner mig lite piggare.
Det har Anders sagt många gånger men jag har aldrig tänkt på att min
kropp tar så mycket stryk........klart jag fattat att jag mår sämre när jag
pressat mig men inte på det sättet som sjukgymnasten berättade.
Jag går här och väntar på att jag ska bli bättre för då ska jag ta tag
i en massa saker........jag måste försöka leva i nuet i stället och
acceptera att det är så här det är.
Blir jag nu bättre av sprutorna så är det ju underbart bra men jag
måste sluta med att gå och vänta på det.
Igår höll jag nästan på att glömma att ta Enbrelen......jag måste
erkänna att jag fortfarande sitter länge med sprutan i handen och
gruvar mig innan jag sticker.=)
Idag ska jag ta ett varv med dammsugaren men sen blir det bara
mys i soffan och pyssel resten av dagen.
Det är ju en himla tur att jag har en hobby att pyssla med på dagarna
annars skulle jag nog bli lite smått tokig på att gå här hemma.
Bloggen har också blivit en viktig del  i mitt liv.......jag har fått så
många underbara vänner via den.
Det är så kul att läsa alla era goa kommentarer och att titta in till er
på era bloggar.
Ha en härlig tisdag!

Kommentarer
Postat av: Monica

ha en fin dag läser mera sen är på jobbet *kram*

2008-03-11 @ 08:25:33
Postat av: Ninni

Va skönt att träffa nån som förklarar bra och bryr sig om!

Ja det är tur att du har din hobby..att bara gå omkring och inte kunna göra något kan ju ta knäcken på vem som helst!
kram, kram

2008-03-11 @ 08:41:55
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: Anna

Leva i nuet är svårt..en dag i taget..vi får kämpa på *kram*

2008-03-11 @ 08:42:08
URL: http://bannemignog.blogg.se
Postat av: Emma och Pulver

Ja, ibland är det verkligen svårt att leva i nuet. Själv borde jag också bli bättre på det och inte stressa över sådan som kommer. Skönt att du träffat en bra sjukgymnast!

Hoppas ni får en riktigt bra dag!
Kram!

2008-03-11 @ 09:09:09
URL: http://www.emmli.com
Postat av: Nalle

Det som varit har varit, det som kommer det vi inget om. Så leva i nuet är ju det bästa - om man kan det. Men det är svårt. Bra att du fått en sjukgymnast som du trivs med. Det är nog lätt hänt att göra för mycket de dagar då du känner dig lite bättre. Du kanske kan göra som ett schema:) Vila, jobba lite med korten, mysa med prinsessorna osv. Så att du får in vilan som rutin även de dagar då det känns ok.
Klart du gruvar dig för sprutan, vem skulle inte göra det. Vi hade en liten kille här förut (nu är han vuxen) som vi var avbytarfamilj till. Han skulle ta sprutor varje kväll. Varje kväll var en kamp. Så hit kom det en sjuksköterska
och hjälpte till, för han satt helt enkelt inte still. Skrek å grina å åkte kana på stolen. Nu tar han dem själv:) Kramar

2008-03-11 @ 22:27:20
URL: http://nallesfoto.blogg.se
Postat av: curlingmormor

Känner såväl igen mig när du berättar, det är bara så svårt att acceptera att det är som det är tycker jag.
Härligt att du har din hobby!!!!
Kramizzzz

2008-03-11 @ 22:29:42
URL: http://curlingmormor.wordpress.com
Postat av: Di

kramar till dig...själv ska jag in i morgon bitti på röntgen..ser inte fram emot det alls...Ha en fin morgondag!

2008-03-11 @ 23:38:49
URL: http://diqueen.blogg.se

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0