Söndag.


20 grader på termometern och sol men det är skönt nog lite stackmoln
på himlen i allafall.
Hoppas att det blir en lite behagligt varm dag idag för de senaste
dagarna har varit för varma tycker jag.
Jag orkar inte ta mig för någonting på dagarna och sover dåligt på nätterna
när det är så varmt som det varit nu.
Ella har vankat av och an inatt pga värmen så för vovvarnas skull hoppas
jag att det blir lite svalare idag.
Anders blötte ner dem med vattenslangen igår när det var som varmast.
Nu ska jag stöka undan lite här så jag kan gå ut sen.......det är skönast
nu på morgonen innan det blir så hett.
Ha en härlig dag mina vänner!

Kommentarer
Postat av: Anna

M mm det är varmt...men du vet.. jag älskar värme...det kan nästan aldrig bli för varmt.. jo en gång i Egypten då var det 53 gr. i skuggan. Då tyckte även jag att det räckte. :D Nu blir det hängmattan o sjön hela dagen... ha det gott. Ta någon svalkande dryck i skuggan... Kram på dig.

2008-07-27 @ 09:36:35
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Ninni

Vi åker till stranden idag..men jag tycker inte att det är för varmt, men jag är ju härdad,....haha



Ha en härlig dag vännen...kraaaaaaaam

2008-07-27 @ 09:51:12
Postat av: Eleonora

Ja men visst är det hett ute! Det tycker nog alla. NU gäller det verkligen att dricka mycket! Det lär vara en anledning till att så många äldre hamnar på sjukhus just nu - dom glömmer bort att dricka vatten!



Jag klagar då rakt inte - det är skönt och man har s a s laga förfall att inte göra någonting annat än bara vara!



(annars har jag både gardiner som ska sys och en veckad lampskärm i samma tyg som ska tillverkas) Detta får vänta tills jag känner mer för det. Bara det att lyfta upp min tunga symaskin till bordet tar musten av mig.



Idag blir det överlämnande till Carl med det fina kortet du gjort och en liten slant inuti. Det blir nog välkommet. Själv får jag en god middag med hela familjen + farmor.



Solvarma kramar till dig goa vän

2008-07-27 @ 10:00:31
URL: http://konvaljen.blogspot.com
Postat av: Nina

Mja, verkar bli en het dag, i alla fall hos mig. Termometern ropar om +24... och det är skållhett inne trots öppet överallt.



Ha det gött i värmen!

2008-07-27 @ 10:11:22
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: Znogge

I går hade vi 30 grader hos oss och det är lite för bra, både för två- och fyrbenta! Hoppas din söndag blir lagom varm och härligt solig!

Kram!

2008-07-27 @ 12:36:39
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Sickan

Idag är det riktigt varmt här.34 grader i skuggan på norrsidan!



Nu blir det poolen igen. Men det är 28 grader i vattnet nu :D

Ha en skön kväll!

kram!

2008-07-27 @ 15:57:23
URL: http://sickans.nu/pentaxk100d
Postat av: Cina

Får jag komma hem till dig? vi har haft 29 grader i två dagar och det är kollapsvarning i min kropp!!!

Varför ska det alltid vara så extrema växlingar. Antingen 15 grader, blåst och hällregn eller tropisk värme som man håller på att tuppa av!!



så vacker ros - en fröjd för ögonen :)

kramar

2008-07-28 @ 00:26:27
URL: http://dreamcatched.blogspot.com

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0