Onsdag.


Det ser ut att kunna bli väldigt växlande väder idag......både sol och regn.
Vi skulle behöva ut och shoppa lite så det kanske är lika bra att göra det
en sån här dag.
Jag råkar ju fylla år nu på fredag så vi ska beställa smörgåstårtor och
köpa lite annat smått och gott.
Sen ska vi köpa en present till Anders kusin som fick en liten kille för ett
par veckor sen.
Det är alltid kul att få köpa bäbisprylar.
Jag har ont i en fot så jag vet inte hur mycket jag orkar gå idag men vi
behöver ju inte ta allt på samma dag........det är ju långt till på fredag.=)
Vi gör som vi brukar nu när det är semester......tar dagen som den kommer.

Idag ska vi börja trappa ner kortisonet på Vilda.
Jag vet inte varför man gör det under så lång tid.......det tar nästan 3
veckor innan hon kan sluta helt.
Pencilinkuren räcker till på söndag och på måndag ska vi till vetrinären
igen.......då hoppas vi att hon är helt bra i örat.
Knäoperationen hon gjorde för 2 månader sen har läkt bra.
Hon går helt rent nu men man kan se att hon linkar lite när hon lekt en
stund med Ella eller överansträngt sig på nått annat sätt.
Det är så härligt att hon kan få leka och röra sig nästan som hon vill
igen.
Vi försöker att hålla tillbaka henne lite och det är nog ett måste om de
nya korsbanden ska hålla livet ut.
Nu ska jag göra en liten bloggrunda och se vad ni haft för er.
Ha en mysig dag!

Kommentarer
Postat av: Marina

Om jag inte kommer in innan fredag så får jag passa på nu och gratulera på födelsedagen..Kram!

2008-07-16 @ 11:06:19
URL: http://http//marinasblogg.se
Postat av: Mamma Monica

;) va gott med smörgås tårta smaskens

ha en fin dag kram

2008-07-16 @ 11:23:39
Postat av: Sickan

Hoppas shoppingen gick bra!

Jag har oxå varit och shoppat lite idag :(



kram!

2008-07-16 @ 11:43:12
URL: http://sickans.nu/pentaxk100d
Postat av: Anna

Aha du fyller år... m mm smörgåstårta är ju helt perfekt.. ta det lugnt bara.. skönt att hunden mår bra..

2008-07-16 @ 13:16:49
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Znogge

Så det är födelsedag på gång. Min dag närmar sig också så snart får jag planera något ätbart. Smörgåstårta låter otroligt smidigt och dessutom brukar det vara gott!



När det gäller nedtrappning av kortison har det att göra med att vissa biverkningar uppstår. För människor feber, illamående, huvudvärk och blodtryckspåverkan. Misstänker att hundar kan drabbas av samma!Jag är allergisk mot mygg och måste alltid trappa ner när jag behöver ta kortison.



Kram och ha en fin dag!

2008-07-16 @ 13:45:01
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: maria

Hm, födelsedags på gång... Jag säger nog grattis jag med i förskott för här vet man ju aldrig hur det är med uppkopplingar och allt:)) Jag fyller ju oxå snart och det är värst vad alla ska ha det till att bli stort när man fyller jämt... Jag vill inte ens tänka på allt som ska och borde göras:))) Men maken kan han:))) (fnissar gott) Hoppas att det går bra med shopping, fot och så... Apropå kortison så är det ofta ganska lång nedtrappning, är inte säker på varför men... Har själv haft det så en gång... Ha en bra dag nu!!!

Postat av: Monica

prova pudret, det er kanonbra promis



2008-07-16 @ 15:32:15
URL: http://villmanintesavillmainte.blogg.se/
Postat av: Jossan

Hej hopp! Jag såg stackars Malins buhurop om att Hugo ska rymma till henne fniss Du kan ju hälsa att hon praktiskt taget bor så nära att om hon skriker det så hör han ;)



Han mår alldeles prima iaf, har bekantat sig med katterna och badat badkar =) Idag fick han maskrosblad till sin stora lycka, kort finnsi bloggen! Kramis på er!

2008-07-16 @ 22:28:53
URL: http://hubertwebb.se
Postat av: curlingmormor

Jordgubb/lime är en smak som jag skall inhandla, det låter väldans gott!!!

Så det är till att ha födelsedag på fredag och smörgåstårta som är så himlans gott.

Kortison är en eländes medicin, många restriktioner runt denna lilla tablett. Själv hoppas jag på att snart få börja trappa ner. längtar!!!!!!!!!!!!!!

Kramizzzzzz

2008-07-16 @ 22:30:23
URL: http://curlingmormor.wordpress.com

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0