Jag tar tillbaka.....


det jag skrev imorse om behaglig värme......idag har det varit tokhett.
Klockan är snart 21 och det är fortfarande 28 grader ute.
Som mest har det varit 36 grader och det är alldeles för varmt för både
mig och vovvarna.
Förutom en sväng på Ica Maxi så har vi inte gjort nått mer än att suttit
och flämtat.
Jag vet inte om hundar kan få sommarmage men Ella har varit lös i
magen i ett par dagar nu och ikväll kräktes hon upp en hel del mat.
Vad jag vet har hon inte ätit något olämpligt men hon kan ju ha tuggat
i sig nått ute som inte jag har hunnit se.
Höglöper gör hon ju också så hon har det lite jobbigt nu mitt lilla hjärta.
Hoppas att hon är bättre imorgon annars blir det ett par dagars risdiet
för henne.
Just nu ligger hon här bredvid mig i sin bädd och snarkar högt och
ljudligt.
Vilda har intagit sin plats i sängen och jag ligger bredvid och skriver.
Vi har det så mysigt så.=)
Husse har fastnat i nått dataspel som vanligt så nu ska jag passa på
att lägga mig och läsa innan han kommer och slår på tvn.
Jag håller på med en bok som heter Labyrinten av Kate Mosse och
idag köpte jag Nu vill jag sjunga dig milda sånger av Linda Olsson.
Jag har velat läsa den länge nu för jag har hört så mycket bra om den.
Natti natti mina vänner!

Kommentarer
Postat av: Anna

Himmel o plättar vad det verkar jobbigt just nu med prinsessorna... men det går nog snart över..ja jag blir så pass glad när kortet kommer..tack igen min vän..du är nog allt en liten prinsessa själv oxå. Kramilikram..

2008-07-30 @ 21:37:55
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Nina

Godnatt godnatt. Om det blir någon sömn i hettan. Tur i alla fall att det går att sova med öppet.

2008-07-30 @ 21:38:27
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: ciiccii

Malte lider också. Ligger på klinkersgolvet och bara flämtar. Ingen aptit alls.

Så fint kort och läckert med döskallen.

Ha det gott vännen.

Kramiz

2008-07-31 @ 00:47:03
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
Postat av: Jenny

Fy för "sommarmage" på hundar.

Finns ett preparat hos Vetrinärerna som heter "CANICUR"...."skitbra" mot diarre´och oroliga magar på voffsingar.

Hoppas du och dina fyrbenta snart får vila ut i svalare väder....det är faktiskt jobbigt när man varken orkar gå skogsrundor, promenader eller bara busa, helt enkelt...

Må gott och Natti önskar Jenny med 4 flämtande pälsbollar vid fötterna...

2008-07-31 @ 01:48:08
URL: http://efterskalv.blogspot.com

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0