Fredag.


Nu har jag dragit lott och lotten föll på Anna.
Grattis min vän du har vunnit kortet.
Jag lottar ut kort lite då & då så det kommer fler chanser att vinna.

Idag skiner solen och det är 20 grader på termometern.........det ska
tydligen bli varmare än igår men det är väl knappast möjligt.
Mitt på dagen igår var det så varmt att det nästan inte gick att vara varken
ute eller inne här hos oss.
I gillestugan nere i källaren är det riktigt skönt men samtidigt vill man ju
njuta av vädret och inte stänga in sig där.........så då plågar man sig i
värmen istället.=)

Igår när det var som värst åkte vi iväg och tittade på lite tapeter.
Jag önskar nästan att det inte skulle finnas så mycket att välja av för
det gör ju inte saken lättare.
Vi hittade en som vi båda kunde tänka oss men när vi sen kom hem
och funderat lite så kom vi överens att titta på fler innan vi bestämmer oss.
Så vi får väl se om vi gör som igår och åker till en sval butik när det blir
olidligt här hemma.

Vovvarna tycker också att det är väl varmt men de klarar det rätt bra ändå.
De ligger ute i skuggan eller inne vid fläkten som vi har på golvet och
vilar.
På kvällen när det svalnat piggnar de till och vill leka lite innan det är dax
för sängen.
Vilda ligger mellan oss i sängen fast det är så varmt.
Det skulle vara mycket svalare för henne att ligga på golvet men det skulle
aldrig falla henne in att hoppa ner och lägga sig där.
Istället ligger hon så nära mig som möjligt och flåsar tills jag blir galen på
henne och hämtar vattenskålen och en blöt handuk.
Det är på kvällen när vi nyss lagt oss som hon håller på så sen sover hon
som tur är lugnt hela natten.
Ja jag vet att det är helt galet att passa upp vovven så men vad gör man
inte för de små liven.
Det är ju våra prinsessor.=)
Ha en skön fredag mina vänner!


Kommentarer
Postat av: Nina

På tal om knasiga hundar... Min tik ligger också tätt tryckt mot mig i sängen. Jag blir galen av att det blir så varmt... hon älskar det och verkar inte alls påverkad. Det är hon som solar sig, den svarta monsterhunden.



Ha en skön varm dag :)

2008-07-25 @ 09:11:22
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: Anna

Men... att nu blir jag väl sååååå glad igen!! Jag som smög så pass. Tack så oändligt mycket..ja innerligt tack ska du ha..min första vinst har kunnat glädja en av mina bästa vänner som blev sjuk.Mycket uppskattat ska du veta.Riktigt hantverk det där med att scrappa...Thank you!!!

2008-07-25 @ 09:14:09
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Znogge

Här ska bli ännu varmare i dag så det blir till att korta ned Herr Hunds långrunda. Tack och lov har vi inga hundar i sängen i varje fall men det kommer kanske. Man är ju så mån om dem!

Önskar dig en härlig fredag!

Kram!

2008-07-25 @ 10:19:10
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Åsa

Tänk så gott det blir när tomaterna blir röda. När min son proyade på Alnap fick han hem två tomatplanter som bara växer och växer. Vi satte dom i en kruka tillsammans. Så nu kan vis nart plocka små röda körsbärstomater och gula plommontomter. Ska bli gott.

ha en skön dag. Själv är vi i Småland fortfarande men på väg hem till Malmö ikväll.

2008-07-25 @ 12:37:42
URL: http://galanthus.blogg.se/
Postat av: Eleonora

Ja, var och en gör ju som den vill, men min vovve (taxpojke) fick bara komma upp i sängen en stund på morgonen. Jag hade inte klarat av att ha honom intill mig. Dom små liven ger MYCKET värme.



På söndag är det dax att överlämna Calles fina kort. Med pengar i. Han blir nog superglad. Min söta lilla 13-åring!



Ha det gott Helena och ta´re lugnt i värmen och drick mycket vatten. Kram på dig.

2008-07-25 @ 12:39:10
URL: http://konvaljen.blogspot.com
Postat av: Jenny

GRATTIS säjer jag till Anna!

Och sen har jag också hundar som tycks älska och ligga och flämta en i örat i sängen....

En vid kudden, en i knävecken och en mellan mej och gubben...Haha!

Så någon risk för frostskador i sänghalmen förekommer inte här heller!

Jag såg i "mitt inre" hur du tassar upp efter kall handduk och vatten till din älskade sängkompis!

Gud, va gullig du är mot dina vovvar!!!

Sann kärlek, kallas det! Inget annat....

Kram till både dej och jyckarna! //Jenny

2008-07-25 @ 20:41:25
URL: http://efterskalv.blogspot.com

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0